Resultat 1 till 3 av 3

Plötsligt 800 uteslutna sidor i Search console på ny domän

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    En domän som bara är drygt en månad hade jag lite problem att få upp i söket. Hoppade en del men domänen var ju ny tänkte jag. Webbplatsen har bara ett sparsamt antal sidor, ca 10-15, men plötsligt ligger det 802 uteslutna sidor i Google Search console men ingen meddelad varning. Dessa URLer har jag aldrig skapat, de går inte att nå när jag försöker titta på dem i webbläsaren och de avviker från de URLer som normalt skapas (utan ?,= etc).

    Här är ett par exempel:
    domän.se/?currency=EUR&main_page=product_info&products_id=1 8745
    domän.se/index.php?main_page=popup_image&pID=19998
    domän.se/uno-piu-uno-uno-piu-uno-neroli-l%C3%A5ng%C3%A4rmad-topp-brun-qxut1456ful8-dam-toppar-p-12979.html

    Den sista ser ut som om jag hade haft en webbutik av vad man kan utläsa i URL men då är inte fallet, och det finns ingen historik när jag kollar om något funnits på domänen innan jag köpte den.
    Statusen är på de flesta uteslutna URLerna "Misslyckades: Avvikelse i genomsökningen" / Sidan kan inte hittas.

    Nån annan som varit med om att det plötsligt kommer upp sidor som Google hittat, men som man själv aldrig skapat och inte går att hitta när man försöker nå dem? Eller nån som har en tänkbar förklaring till det?

    Den mest aktuella frågan är dock, ligger de här 802 uteslutna URLerna och påverkar webbplatsen negativt när det gäller att försöka trycka upp sidan i Google söket?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Har du (eller någon annan) 301-riktat om någon annan domän till din?

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Läser detta i all hast så utan att sätta mig in i fallet, eller läsa inlägget nämnvärt så kan Googles disavow verktyg eventuellt vara relevant. Om sidan är utsatt för dåliga länkar/redirects så att säga... Men är det din egen redirect är det ju bara att peka om.

    https://www.google.com/webmasters/to...vow-links-main

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 08:01
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:47
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-01, 07:21
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 11:50
  5. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:15