Resultat 1 till 9 av 9

Flera H1 på en sida

  1. #1
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Är det negativt att ha flera h1or på en sida på en e-handel? T.ex kategorin dator så är dator H1 och även produkt titlarna H1? Hur bör en e-handel vara? Vet att man måste bygga h1 i olika sektioner om man använder denna teknik.

  2. #2
    Gregorys avatar
    Gregory Gregory är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    1
    Vad jag vet är det viktigt att endast ha 1st h1 men h2 kan du ha flera av, ja det kan påverka sidan vad jag har hör av andra.
    Min spelsida https://bilspel.nu/

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Ja, det är helt korrekt det Gregory säger. För att ranka bra försök gärna ha det nyckelord du vill ranka på i H1, H2 och H3 men inte för många gånger. Synonymer kan även tänkas hjälpa till på traven... om inte så använd synonymer i brödtexten. Jag skulle sätta H1 på sidans huvudrubrik. Det kan spekulativt vara "Sony S-122" om det är en produkt, "Datorspel" om det är en produktkategori eller "Linas Webbshop" om det t.ex. är en startsida för en webbshop. H2-taggen blir nästa indelning. Om "Sony S-122" är H1 då kan H2 t.ex. vara "Köp en prisvärd MP3-spelare" eller bara "beskrivning" beroende på hur produktsidan är utformad. Första alternativ ger förstås bättre ranking för t.ex. "mp3-spelare" då man vill få så mycket relevanta nyckelord som möjligt för det man vill ranka på.

    EDIT: Finns det inte inbyggt med H1-taggar eller andra SEO inställningar finns det ju plugins/moduler till i stort sett alla CMS... Wordpress, Drupal, Joomla, Prestashop, Opencart eller Magento. Bygger du inte sidan från grunden är det nästan alltid att rekommendera. I vissa fall t.ex. till Drupal och Wordpress finns det plugins/moduler som ger feedback på vad du ska ange i taggarna. Det finns också automatiserade lösningar som kan vara en fördel om du har en väldigt stor webbplats och hinner/vill göra allt manuellt.
    Senast redigerat av SysXpl den 2019-01-31 klockan 22:47.

  4. #4
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Här är vad Google själva säger om det https://www.youtube.com/watch?v=WsgrSxCmMbM inget större problem.

  5. #5
    JKLs avatar
    JKL JKL är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    11
    Om det bara handlar om markup kan du fortfarande ha fler rubriker som ändå ser ut att vara h1 genom rätt CSS klasser.
    Det vill säga ifall det bara handlar om det visuella.

  6. #6
    anselmms avatar
    anselmm anselmm är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Du vill använda H1 för det nyckelord du targetar på den specifika sajten. H2 och H3 etc kan du använda för andra nyckelord med mindre trafik.

  7. #7
    Punkts avatar
    Punkt Punkt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    13
    Istället för att starta ny tråd så testar jag i denna.

    På desktop har jag H1, bild, H1, Ingress, brödtext.
    I mobil har jag H2, bild, H1. Jag tror temat jag använder har valt H2 i mobil för att det helt enkelt blir mindre.

    Nu är dock frågan. Ska jag köra vidare med det här upplägget eller ska jag ändra mobilens H2 till H1. Det känns lite onödigt med dubbla huvudrubriker måste jag medge men tanken är att första rubriken är sidans namn, typ Hästar. Sen kommer en bild på en häst och sen rubrik no2 som är mer SEO optimerad.

  8. #8
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Ska jag köra vidare med det här upplägget eller ska jag ändra mobilens H2 till H1.
    Kommer funka alldeles utmärkt att köra på det viset vilket som, inga problem som helst i Google´s ögon .. =)

  9. #9
    Punkts avatar
    Punkt Punkt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    13

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Subdomän eller flera domäner för Affiliate-sida?
    Av xtreme i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 08:48
  2. Flerspråkig sida med flera domäner
    Av nharg i forum Domänen
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 14:42
  3. Använda h1 flera gånger på samma sida?
    Av pettolajnen i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 15:49
  4. flera domäner, samma sida. Vilken pekare??
    Av evilaid i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:08
  5. flera länkar till samma sida?
    Av webb100 i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 22:26