Resultat 1 till 2 av 2

Problem med 404 sidor

  1. #1
    WeOptimizes avatar
    WeOptimize WeOptimize är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2019
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Hej,

    Jag har ett problem gällande 404or på min hemsida Econello.com

    Problemet uppstod när min webbutvecklare förde över hela min databas från min svenska version till min Finska och Bulgariska version. Han råkade nämligen kopiera alla mina sidor,bloginlägg, företag osv och publicerade det på både Finska och Bulgariska sidorna. Ett exempel:Min svenska version (orginalet) har länken: https://www.econello.com/sv/lana-pengar/

    Men eftersom allt blev kopierat så fick även min Bulgariska sida: econello.com/bg/lana-pengar/ fast att det står /bg/ eftersom dessa sidor är på svanska så raderade jag allt som har med den svenska versionen att göra.

    Hur som helst så hittar Google dessa sidor nu i min Search console för den finska och bulgariska versionen vilket resulterar att jag får 404or.

    Jag har skickat in mina webbplatskartor för den bulgariska versionen och i dessa kartor så finns inte dessa 404or som den hittar i "Webbadressfel"? I mina webbplatskartor finns endast det korrekta sidorna som tillhör bulgariska versionen.

    Jag har börjat med att ta bort URL:er i "Ta bort webbadresser" men det tar för lång tid och det verkar som att 404orn är ändå kvar trots jag tar bort.


    Vet någon hur jag kan göra för att få bort dessa 404or meddelanden på Search console eller kan jag bara ignorera dom? Just nu hittar den tex 204 st 404or i den Bulgariska versionen och den hittar 0 i min svenska version.

    Tack på förhand!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det verkar som att de här sidorna var uppe ganska kort tid, och det är verkligen inte troligt att de fått länkar till sig. Därför är det enklaste att bara ignorera dem i Search Console, så kommer Google med tiden plocka bort dem från både sitt index och Search Console.

    Om du vill snabba på det mer än så kan du göra 301 ompekningar från de felaktiga sidorna till de korrekta, svenska sökvägarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-06, 19:35
  2. Tips om hur SEO för online auktions sidor med 1 miljon+ sidor fungerar
    Av seoest i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 17:47
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 15:21
  4. Problem att få sidor indexerade i google...
    Av Guitarkalle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:10
  5. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46