Tjena Visuality!
Manuella actions är just det, manuella. Det är inte särskilt troligt(väldigt lite så) att en manuell action skulle komma från att du lägger upp lite sidor, inte heller borde det trigga någon automatisk. Jag gissar att du kopplade search console till domänen och så kom meddelandet upp där? Detta är normalt beteende på sajter som fått manuella straff och jag kan nästan garantera att fanns den där innan du köpte domänen. Jag håller alltså med Axel i det här fallet, det verkar som domänen varit straffad tidigare.
Som du skrev så indexeras sajten dock vilket när det kommer till manuella actions är väldigt positivt.
Om du vill ge dig på att lyfta straffet så är processen i väldigt korta termer:
Lös problemen som nämns och förbättra sajten --> Skicka in en reconsideration request
Kolla vilka sidor som Google har indexerat i search console under täckningsverktyget
Kör en Site:search ( Site:dittdomännamn.se) på google och se hur många sidor som sägs vara indexerade
Gå igenom domänen på
archive.org och se om den gamla sajten går att hitta där.
Kolla igenom vilka sidor externa länkar går till på sajten genom t.ex Ahrefs eller dyl. När du är inne på detta skulle jag dubbelchecka så du inte bara har massa spamlänkar, 270 RD betyder inget om länkarna är skit.
Hoppas detta hjälper!
/Alex