Resultat 1 till 4 av 4

Dela egna nyhetsinlägg från hemsidan istället för att skapa nya varianter "manuellt"?

  1. #1
    Anders Gs avatar
    Anders G Anders G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    9
    Hej!

    Är det en bra strategi att dela alla nyhet/blogg -inlägg från företagets hemsida till samma företags facebook mm.
    ...lägga energi på att skapa bra innehåll på ställe (hemsidan) istället för att återskapa samma innehåll som nya inlägg på facebook mm?

    Säkert är det bästa att skapa unika innehåll för varje plattform men pga tidsbrist/resurser är det nog inte möjligt, finns någon anledning att avråda ovan strategi?

    Tack!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Att dela nyheter från sin sajt till sin Facebooksida är vettigt. Det som syns på Facebook är ju bara ett utdrag, så det är ingen risk för duplicerat innehåll. Dessutom struntar Google ganska mycket i Facebook.

    Det allra bästa är såklart att på Facebook skriva en unik post för varje nyhet, men då ur ett perspektiv att det ska få spridning på Facebook.

  3. #3
    Anders Gs avatar
    Anders G Anders G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    9
    Tack Aaron!
    Låter logiskt ;-)

  4. #4
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jag satt faktiskt i går och tittade på hur fyra olika trafikkällor agerade på min huvudsida. Det var intressant att se skillnaderna

    Jag får mest trafik från direkta sökningar, och överlägset minst trafik från sociala medier. Men den lilla trafiken från sociala medier hade i snitt 4.5 sidvisningar (Twitter) och 3.5 sidvisningar (Facebook) vilket var betydligt mer än trafiken från sök (1.5 i snitt). Så trafiken från sociala medier hade betydligt högre kvalitet, men mycket liten volym. Pga kvaliteten så är det helt klart värt att satsa på den kanalen, men siffrorna förvånade mig faktiskt mycket.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 21:59
  2. Skapa sidor "bara" för inlänkning?
    Av Sluggo i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:25
  3. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  5. "Ingen reklam för egna tjänster"
    Av David Nilsson i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 19:25