Resultat 1 till 3 av 3

Ses detta som överoptimering?

  1. #1
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Hej igen SEO-proffs!

    Nu har man fastnat (igen) och behöver råd. Försöker optimera bilder med min text men är rädd för att överoptimera.

    Ponera att jag har en sajt med en undersida där sökordet är "speltips". Jag har bilder på sajten som jag sedan döper till "spel tips för dig" "gratis spel tips" (flera varianter av särskrivning). Jag har redan optimerat sidan med sökordet i brödtext och rubrik (totalt 4-5 ggr).

    Frågan är då; nu när jag särskriver ordet i bildernas namn och alt-text kan det ses som överoptimering? Eller kan jag vara lugn- att det är två helt olika saker?

    Tacksam för all hjälp, alla råd och alla tips jag kan få!

  2. #2
    Skrivnisses avatar
    Skrivnisse Skrivnisse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    17
    Det beror på hur lång artikel är. Om den är på 500 ord och du har tryckt in nyckelorden i 5 olika rubriker, så skulle jag säga att det kan ses som lite riskabelt.

    Själv nöjer jag mig alltid med att använda nyckelordet i enbart bildnamnet och inte i någon annan bildinformation. Det har gått bra hittills, jag lyckas ranka får ganska tunga sökord och har aldrig blivit bestraffad för någon överoptimering.

  3. #3
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Hej Skrivnisse!

    Tusen tack för ditt svar/feedback. Jag/vi har bygg startsida och varje undersida med mellan 700-1000 ord. Sökordet förekommer 2 ggr i rubriker och 3 ggr i själva brödtexten. Sedan så har bilderna på startsidan och varje undersida döpts till en särkrivning med olika varianter av själva sökordet (spel tips istället för om sökordet varit "speltips").

    Får hoppas på att detta kommer att ses som ok av allas vår vän Google.

    Tack för svar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Undersidor & överoptimering
    Av entrepr i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-13, 09:22
  2. Överoptimering, åtgärd?
    Av Emil Tragardh i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 10:18
  3. vad är detta?
    Av barje47 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 15:50
  4. Vad är nu detta? IBP
    Av altgard i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 14:29
  5. Vad är detta nu då??
    Av Elvis i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 16:07