Resultat 1 till 3 av 3

Google console hjälp

  1. #1
    Mickis avatar
    Micki Micki är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    4
    Hej!

    Jag har ett problem, jag har precis bytt webbshop leverantör men jag har kvar samma domän. Jag har lagt in html-taggen för google console i den nya webbshoppen men ändå syns inte den nya informationen från min nya webbshop i google console. Det som syns är gammal information från min gamla webbshop.

    Jag har tagit bort htlm-taggen från min gamla webbshoppen med det hjälper inte. Jag provade att ta bort egendomen helt och hållet för att lägga in den på nytt men det hjälpte inte heller. Det stod bara att den är varifierad när jag lade till min domän på nytt.
    Jag kan inte se statistik eller någon som helst information från min nya webbplats och därmed inte heller hitta alla trasiga länkar som jag behöver peka om.

    Vad kan vara fel?
    tack på förhand.

  2. #2
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Hur länge sedan är det du gjorde detta? Det kan vara så att Google måste indexera om hela din sajt först. Det kan ta några veckor beroende på hur ofta Googlebot besöker dig. Ett sätt att snabba på processen kan vara att begära omindexering av startsidan och hoppas att Google blir nyfiken på resten av sajten när de upptäcker att strukturen är förändrad. Att begära omindexering av alla sidor är väldigt tidskrävande då det inte finns någon bulk-funktion.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  3. #3
    Mickis avatar
    Micki Micki är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    4
    Tack för ditt svar.

    Det var bara några dagar sedan jag lade in search console koden i min nya webbshop och den 20 april bytte jag webbshop leverantör. Känner mig väl lite stressad på att console ska fungera korrekt så jag kan hitta mina trasiga länkar, för dom är visst många ser jag när jag googlar på vissa av mina sidor och hamnar på min 404-sida.

    Min startsida syns på google, jag har googlat min nya butik, och i search console står det att sidan finns på google med probelm. Så jag tycker det är lite konstigt att console säger att min webbshop/ domän, och vissa kategorisidor, är indexerade men man ser alltså ingen annat information än så i console.


    Men det kanske tar lite tid alltså, bara att vänta någon vecka eller två?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 08:01
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-01-19, 22:14
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-21, 20:47
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-01, 07:21
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 11:50