Resultat 1 till 2 av 2

Hur vet man om hemsidan är ren spam?

  1. #1
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Tjena

    Köpte nyligen en experied domain, vet knte vad det kallas på svenska men förmodligen förfallen domän?

    Hursomhelst.
    Sidan är dansk .dk och tillhörde en dansk fabrik. Sidan har ca 6 miljoner länkar dock av endast 15 domäner som hänvisar. Enligt moz har den en DA på 20 och PA PÅ 10. spamscore är tom.

    Dock när jag kollar in länkarna så är ankartexten inte spammig. Men sidor som länkarna finns på är enligt mos spammig då de har en spamscore på 30-50%. Men dessa sidor där länkarna finns är inte spam utan riktiga företag som omsätter miljoner kr, har kollat deras bokföring. Hursomhelst så tror jag att det är sitewide links, vet inte vad det heter på svenska.

    Va tror ni ? Är sidan spammig.

    Tanken var att jag skulle 301:a sajten till min nya domän för att få en skjuts i serpen.

  2. #2
    Tylerdurdens avatar
    Tylerdurden Tylerdurden är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jun 2019
    Inlägg
    3
    Med mindre domenet du har kjøpt er relatert til ditt originale nettsted, høres dette ut som en dårlig ide med 301 redirect. Det kan gjøre mer skade enn det kan hjelpe nettstedet (stor sjangse for at Google anser det som unaturlig).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Feedback på hemsidan för vårt mobilspel
    Av junioren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-11-29, 22:55
  2. Säljer hemsidan pokémongo.se
    Av Gurkan i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-13, 22:16
  3. Optimering av hemsidan!
    Av Roger i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 20:18
  4. Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?
    Av Susann Stjernborg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:28
  5. Uppbyggnad av hemsidan
    Av Obbe i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 23:29