Resultat 1 till 5 av 5

Alternativ till Adsense?

  1. #1
    Fitnessfias avatar
    Fitnessfia Fitnessfia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    18
    Finns det några ad networks (obs! inte affiliate networks) som även opererar på den svenska marknaden förutom Adsense? Internationellt nämns ofta mediavine och adthrive där man kan tjäna bra pengar om man har en viss trafik. Dessa båda betalar mycket bättre än Adsense men är osäker om de är intresserade av svenska sidor, har fått lite otydliga svar.

  2. #2
    matsmaatsons avatar
    matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    19
    Jag testar för tillfället Ezoic (http://ezoic.com) och de verkar fungera okej på en svensk sida.

    Citat Ursprungligen postat av Fitnessfia Visa inlägg
    Finns det några ad networks (obs! inte affiliate networks) som även opererar på den svenska marknaden förutom Adsense? Internationellt nämns ofta mediavine och adthrive där man kan tjäna bra pengar om man har en viss trafik. Dessa båda betalar mycket bättre än Adsense men är osäker om de är intresserade av svenska sidor, har fått lite otydliga svar.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Hur ser det ut med Bidvertiser eller Media.net? Jag har inte tid att söka runt nu men jag läste någonstans på wn.se att det finns ett nätverk i Sverige som betalar t.om. bättre än Adsense men enligt trådstartarens PM så förväntas sidor på minst 10k unika besökare i månaden. Jag undrar vilket det kan ha varit... Jag kör på fn. mest på affiliate då det betalar mig och säkert de flesta bättre. Men jag fick faktiskt en Adsense inbetalning för några veckor sedan och det har jag inte fått på bra länge.

  4. #4
    Fitnessfias avatar
    Fitnessfia Fitnessfia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    18
    Tänkte inte att det ena behöver utesluta det andra, det finns många har bra intäkter från både Adsense-liknande och affiliate. Inga problem med 10K unika, snarare vad de är beredda att betala. För motsvarande hos Adsense får man ju bara växelpengar. Ofta ger dessa amerikanska nätverk runt 1000 dollar per månad för 30k besökare som jag förstått det.

    Berätta mer om Ezoic, kollade deras sida lite snabbt men fick ingen uppfattning om vad som gör dem unika.

  5. #5
    matsmaatsons avatar
    matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    19
    Det är första gången jag testar display ads så jag har inte så mycket att jämföra med. Men som jag förstår det så ska dom använda "machine learning" för att optimera annonsplatserna på din sida. Dom använder sig också av google ads exchange. Jag får i dagsläget $7.5 / 1000 unika besökare på en sida som är väldigt generell och inte alls "säljig". Vet inte vad adsense betalar men de blir inte mycket mer än kaffepengar här heller.

    Citat Ursprungligen postat av Fitnessfia Visa inlägg
    Tänkte inte att det ena behöver utesluta det andra, det finns många har bra intäkter från både Adsense-liknande och affiliate. Inga problem med 10K unika, snarare vad de är beredda att betala. För motsvarande hos Adsense får man ju bara växelpengar. Ofta ger dessa amerikanska nätverk runt 1000 dollar per månad för 30k besökare som jag förstått det.

    Berätta mer om Ezoic, kollade deras sida lite snabbt men fick ingen uppfattning om vad som gör dem unika.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Alternativ till GSERP
    Av fieldgrove i forum SEO-verktyg
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 14:13
  2. Alternativ till AdWords (Billigare och bättre)
    Av Axel i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 17:40
  3. Alternativ till adsense
    Av svenska_hemsidor i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 17:00
  4. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  5. Alternativ till adcents
    Av dr phil i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 20:26