Resultat 1 till 4 av 4

Konkurrens med mig själv?

  1. #1
    TStones avatar
    TStone TStone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    För att hjälpa upp min sida, så har jag placerat ut småsidor här och var (bloggar och gratis hemsidor) som länkar till min "riktiga" sida. För att länkarna ska anses vara relevanta, och för att vara intressanta för mänskliga besökare som hamnat där av misstag, så har jag försökt göra dem så autentiska som möjligt. De är även länkade sinsemellan, samt länkade till några faktasidor som är relevanta för min bransch.

    Det har verkat ge effekt, eftersom jag klättrat snabbt i sökresultaten. Nu har dock mina småsidor börjat dyka upp på förstasidan i Googlesökningarna, vilket känns mindre lyckat. Vad bör jag göra?

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Varför vill du inte ha dem där? Är väl bättre att dem är där än att konkurrenter är där? Utforma utseendet på sidorna så att besökarna lockas till din huvudsida.
    I annat fall kan du väl försöka ändra lite meta-keywords, titel och ta bort lite inlänkar till dem.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan bara instämma det är väl bättre att dina sidor, eller närbesläktade, finns på topp 10, än att dina konkurrenter gör det?
    Såvida de ger en adekvat information och inte uppfattas som spammiga av en besökare. Men det kan du se via statistiken. Om de flesta besöken är under 5 sekunder, eller vad nu ditt statistikprogram har för lägsta tidsgräns, och inga besökare går vidare till huvudsidan, så får du ta en fundering om det är lyckat.

    Men det där har jag också råkat ut för med externa sidor där jag skrivit artiklar och länkat in till en kund, där de ibland lagt sig ovanför kundsidan. Men det brukar lösa sig rätt så snabbt. De är inte de sidorna* du skall mata sedan utan din huvudsida.


    *Satellitsidor, skuggsidor eller vad vi nu skall kalla den här typen av sidor för. Olika bud har jag märkt över tid.

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Man kan ju även ha en stor och bred sida och då kan det vara bra med att skapa smalare siter från vissa delar av den breda siten. På det sättet kan man få in fler av sina siter på TOP 10 i google ... vilken av dem de klickar på sedan är ointressant, man tar upp "plats" för konkurrenterna

    cya,
    /PatrikB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)