Resultat 1 till 11 av 11

Räcker vårt webhotell eller har ni andra förslag?

  1. #1
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Hej forumet!

    Vi har ett kommande projekt inom E-handel som främst kommer att rikta sig mot engelsktalande och spansktalande kunder/besökare. Vi har ett webhotell "Proffessional" hos misshosting.se idag för detta. Om vi skulle ha faktiskt köpande kunder av 40-100st/dag och även tusentals besökare per dag, anser forumet att vi klarar oss med detta webhotell hos misshosting?

    Vi tar tacksamt emot alla tips och idéer gällande detta . Har ni med erfarenhet även förslag på bra fungerande betallösning som tex. dibs m.fl som ni kan rekommendera? Företaget är registrerat utomlands, är då en betallösning att föredra eller t.o.m ett måste i landet som företaget även är registrerat i?

    Vi är som sagt tacksamma för alla tips, ideér och saker att tänka på.

  2. #2
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Ska du köra eHandel rekommenderar jag att ni väljer ett Prime konto hos Inleed istället, mer CPU, mer minne och webbplatsen är plaserad i 2 olika datacenter, dvs. går ett ner så flyttas trafiken automagiskt över till det andra datacentret.

    Läs mer här: https://www.inleed.se/webbhotell/prime/

    Jag skulle personligen aldrig rekommendera någon att använda Miss Hosting.

    Var i världen befinner sig era kunder? Smartast är att hitta ett bra webbhotell i den regionen, eller i alla fall kompletera med en CDN lösning typ. BunnyCDN som är både billig och grymt bra leverantör.

    Angående betalningslösning så funkar Stripe bra att hantera kreditkort med.

  3. #3
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Tusen tack Startify för snabbt svar och hjälp, det uppskattas.
    De flesta av kunderna kommer att finnas i USA och UK samt sekundärt i de spansktalande länderna. Så ett bra webbhotell i USA kanske är det bästa alltså för oss. Ska kolla in alla tipsen snarast, tack . Finns det flera här på forumet som har ytterligare tips och erfarenheter gällande allt detta så shoot gärna

  4. #4
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Jag kör mina utländska webbsidor på Closte.com med installationer i land närmast mina besökare.

    Closte kör på Google Cloud med Google Cloud CDN och du betalar utifrån kapacitet du använder dynamiskt, så det är mycket prisvärt för en installation i ett premium nätverk som Google´s service. Rekommenderas.

    .

  5. #5
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Tack Startify
    En sista fråga, tror du att det skulle kunna vara en idé att låta själva informationssidan ligga kvar hos misshosting så som den redan gör och sedan så fixar vi så att e-shopen ligger separat hos tex. inleed.se så som du rekommenderar? Samt att man då även kompletterar med en CDN lösning så som bunnycdn.com erbjuder?

  6. #6
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Är informationssidan och butiken 2 separata domäner eller under en och samma domän?

    Rent spontant skulle jag nog tycka att allt ligger i en och samma installation (WordPress) under en och samma domän för SEO typ att du har butiken under domän.com/butik och drar nytta av informationssidorna för internlänkning och en starkare domän, men det beror ju på om det är en eller 2 domäner du tänkt använda.

    Om du ändå skaffar ett mycket bättre webbhotell genom Inleed Prime, så varför inte dra nytta av det även på informationssidan? Givetvis ska du dra nytta av en CDN till detta med, eftersom du har utländska kunder med.

    .

  7. #7
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Både informationssidan och butiken kommer att vara under en och samma domän. Bunnycdn.com verkar verkligen vara en grym leverantör både vad gäller speed samt till ett riktigt bra pris, vi kommer absolut att signa upp oss på denna tjänst, tackar för tipset. Då vi bl.a kommer sälja rätt tunga e-kurser så är den stora frågan vilken e-handelsplattform vi ska använda oss av, woo commerce kanske är för tunn för det och att shopify kanske vore bättre för ändamålet.

  8. #8
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Vad menar du med " tunga e-kurser", massor av video? Hur kommer kurserna vara uppbyggda?

    .

  9. #9
    TamyMirandas avatar
    TamyMiranda TamyMiranda är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    40
    Jag svarar via PM

  10. #10
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Har svarat på ditt PM.

  11. #11
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av TamyMiranda Visa inlägg
    Jag svarar via PM

    Töm din inbox Tamy, går inte att skicka svar till dig .. =)

    .

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gilla andra sidor eller inte på FB
    Av Favazza i forum Sociala medier
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 13:28
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 22:44
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 11:43
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:51
  5. Till Maccke och andra ang köp, sälj eller byt
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:21