Resultat 1 till 3 av 3

Vad ska man tänka på när man utvecklar en hemsida med Wordpress?

  1. #1
    obaliobalas avatar
    obaliobala obaliobala är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2019
    Inlägg
    9
    Hej,

    Jag håller på att utveckla en jämförelsesida med Wordpress och funderar på om ni har några tips på vad man i synnerhet bör tänka på gällande SEO med Wordpress? Som jag har förstått det ska det vara bra med att sprida sitt material på flera sidor utan att man kväver funktionaliteten. Finns säkert en hel del att hålla kolla på. Har man en nackdel rent SEO-mässigt om man utvecklar sidorna i Wordpress då man i vissa fall inte kan anpassa koden?

    Mvh
    Olle
    Senast redigerat av obaliobala den 2019-09-02 klockan 03:10.

  2. #2
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej hej,
    Jag har mycket att säga om detta, men av min erfarenhet är det viktigaste att tänka på (från ett SEO-perspektiv):

    1. Om du försöker angripa ett särskilt nyckelord bör du undvika "content cannibalisation". Det vill säga, publicera inte en massa små inlägg om nyckelordet. Skapa hellre en megasida för det utvalda nyckelordet. Den sidan kommer att ha en mycket bättre chans att ta sig till Googles sida 1 för nyckelordet om innehållet verkligen är bra och ger något.
    Försök basera innehållet på din megasida på verkliga fakta som kommer från pålitliga källor. Google upptäcker verkligt värde och det här kan verkligen vara bra för dig.
    Se också till att stilen på texterna är gjord för verkliga människor och inte för robotar!

    2. Din sajt måste se bra ut både på datorer och på telefoner.

    3. Se till att optimera dina sidor så att de laddas snabbt. Idag har folk inget tålamod för sidor som laddas långsamt och det är också bekymmersamt med tanke på SEO. Google prioriterar snabba hemsidor.

    4. Se till att din sajt har SSL-certifikat.

    Det finns mycket mer att säga. Tänk alltid på att innehållet på din sajt är det som Google fokuserar på. Det är det allra viktigaste som kommer att avgöra om din sajt lyckas på Google eller inte. Mindre viktigt men också otroligt viktigt är din sajts backlink-profil.

    Lycka till!

    Rebecca

  3. #3
    obaliobalas avatar
    obaliobala obaliobala är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2019
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av LoyalWriter Visa inlägg
    Hej hej,
    Jag har mycket att säga om detta, men av min erfarenhet är det viktigaste att tänka på (från ett SEO-perspektiv):

    1. Om du försöker angripa ett särskilt nyckelord bör du undvika "content cannibalisation". Det vill säga, publicera inte en massa små inlägg om nyckelordet. Skapa hellre en megasida för det utvalda nyckelordet. Den sidan kommer att ha en mycket bättre chans att ta sig till Googles sida 1 för nyckelordet om innehållet verkligen är bra och ger något.
    Försök basera innehållet på din megasida på verkliga fakta som kommer från pålitliga källor. Google upptäcker verkligt värde och det här kan verkligen vara bra för dig.
    Se också till att stilen på texterna är gjord för verkliga människor och inte för robotar!

    2. Din sajt måste se bra ut både på datorer och på telefoner.

    3. Se till att optimera dina sidor så att de laddas snabbt. Idag har folk inget tålamod för sidor som laddas långsamt och det är också bekymmersamt med tanke på SEO. Google prioriterar snabba hemsidor.

    4. Se till att din sajt har SSL-certifikat.

    Det finns mycket mer att säga. Tänk alltid på att innehållet på din sajt är det som Google fokuserar på. Det är det allra viktigaste som kommer att avgöra om din sajt lyckas på Google eller inte. Mindre viktigt men också otroligt viktigt är din sajts backlink-profil.

    Lycka till!

    Rebecca
    Tack för dina tips, de ger mig väldigt mycket och det är bra att tänka på nu när jag håller på att utveckla hemsidan.

    Jag kommer antagligen ha flera domäner och undrar om jag ska beställa ett SSL-certifikat för respektive eller om det finns något sätt att köpa så att det täcker flera domäner? Läste något om SAN-certifikat för att skydda Multi-Domain.

    Vad innebär backlink-profil?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med wordpress hemsida med SEO yoast
    Av deep007 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 14:22
  2. Wordpress hemsida som presterar dåligt
    Av raess i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 00:18
  3. vad bör man tänka på?
    Av snoddas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 23:52
  4. Hur tänka med nya sidor?
    Av robbanf i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:59