Resultat 1 till 5 av 5

Sandboxad på Kapybara

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tror jag blev sandboxad på sökordet "kapybara" :-) Men jag är inte helt säker. Kanske olika datacenter där den ev. inte är indexerad i alla än
    vetenskap-forskning.blogspot.com

    Intressant om den blev sandboxad dock eftersom det är första gången jag lyckats bli sandboxad på blogspot och det finns något som jag gjorde som jag tidigare trott mig se ökar risken för sandboxing.

    Jag marknadsförde min djurblogg som är ny från marknad.wordpress.com och länkade då just till kapybara postningen. Inget problem där. Gick upp till plats fyra på kapybara vilket dock är övergående eftersom postningen på marknad.wordpress.com sedan går bakåt.

    djurfeber plockade dock upp det här med kapybara (jag fick iden från Animal planet) och djupinlänkade min postning. Jag tror att en blogg på blogg.se gjorde det samma

    Jag gav djurfeber en fast länk tillbaka eftersom deras sajt har ganska bra korta nyheter och bloggen behövde lite relevanta svenska utlänkar. Pang Sandboxad på kapybara

    Jag kan inte säga att det gör mig något överhuvudtaget. Lite intressant dock eftersom jag inte trodde folk sökte på kapybara. Men som sagt ev. olika datacenter.

    Misstänker tillbaka länken där för att vara skyldig.

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Du menar att Googles filter skulle se detta som länkbyte på något sätt och bestraffa dig?

    Hur gick det för bloggen som länkade till dig blev den också påverkad?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Och vad har du för tidsaspekt på det här testet? under 2 månader så känns det mer naturligt att det flukturerar.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Djurfeber gick ner också, men inte särskilt mycket och naturligt för dem eftersom de publicerar snabbt. Kapybara ligger emellertid kvar på första sidan än på min blogg.

    Det är egentligen inget test mer en reflektion. Men jag känner så väl igen det från första halvåret på Nyfiken vital.

    Så fort vi fick mer än en länk till någon undersida blev den sandboxad.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    hum fel har återigen igen...
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...a=lr%3Dlang_sv

    Olika datacenter.

    Till mitt försvar är Google som en dimma. De är med sina entiteter "bra exempel" på vita informationskällor. Men just här är väl det mer inkompetens (vilket torde vara vanligt) hos mig

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)