Resultat 1 till 6 av 6

Rimlig kostnad för SEO

  1. #1
    Silentdecors avatar
    Silentdecor Silentdecor är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Eksjö
    Inlägg
    1
    Hej driver idag en mindre webshop i WP och med woo.

    Behöver lite hjälp med SEO och funderar på vad som är en rimlig kostnad för detta. Fått pris av någon och de ska 8-20k och jag kan tycka att redan 8k för vår lilla sida är lite väl mycket eller har jag fel?

  2. #2
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Om du skriver lite mer detaljerat över vad du behöver hjälp med, så är det lättare att se vad som är rimligt eller inte, svårt att se hur många timmar som krävs för ditt inlägg .. =)

    Kan du få in 100.000:- mer i försäljning för 8.000:- så kan det väl ses som mycket rimligt, SEO är en långsiktig investering för inkomster till ditt företag.


    .

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Att anlita en SEO-konsult brukar vara dyrt... och som småföretagare kan det många gånger vara värt att läsa på själv. Har man inte viljan eller tiden till det så finns det olika platser man kan annonsera på t.ex. Facebook, Google Ads, Tradera, tidningar, lokal TV osv. Jag vet inte riktigt vad arbetet berör men ska man dra in 100k på 8k för att t.ex. ranka på ett visst nyckelord så krävs en väl genomtänkt nyckelordsanalys. Bara spenderar man utan att ha någon koll kan det lätt bli bortkastade pengar. Sedan verkar vissa SEO-konsulter ta betalt liknande belopp för att göra lite basic on-page några timmar. Något som inte är rocket science precis. Men det är klart, med en bra strategi kan man komma långt på små medel också.

  4. #4
    Georges avatar
    George George är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2019
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5
    Svårt att säga om du fick ett bra erbjudande eller inte utan att veta vad det innehåller.

    Förutsatt att jag tittade på rätt webbshop ser produkterna ut att kunna rikta sig mot flera marknader; akustiktavlorna mot privatpersoner som vill ha en snygg tavla (med ljuddämpande egenskaper som bonus) samt företag som i första hand vill åtgärda problem med akustiken, bänkskärmarna mot skolor. Gissar att det kan påverka arbetet med val av nyckelord.

    Rent tekniskt får inte webbshoppen så bra betyg hos Google PageSpeed Insights (24 respektive 60 poäng av 100 möjliga för mobil respektive desktop) och skulle må bra av en optimering av prestandan.

    Det finns också en massa länkar från produktsidorna till staging-arean (som är lösenordsskyddad), en genomgång av webbshoppen och dess kod samt rättning av de fel som hittas kanske skulle behövas.

    Inte riktigt SEO men designen skulle kunna göras lite mer säljande.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @Silentdekor Börja med att titta på och åtgärda det George påpekar, under förutsättning att det gäller din webbshop. Sedan om du inte har lagt in det, lägg in Google Search Console samt Analytics då får du en hel del nyttig information där inom en vecka. Så studera det ordentligt. Och priserna du nämner är i sig inget anmärkningsvärda i sak. Med då förbehållit att jag inte vet vad de skall göra.

  6. #6
    Danielss avatar
    Daniels Daniels är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    8k kan ju vara både billigt och dyrt beroende på vad du får för pengarna. Har sidan de brister som George påpekar är det verkligen värt att anlita någon som ser över siten. 8k blir inte mycket utslaget på ett par år.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Annonsplats kostnad ?
    Av tallen i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-01, 00:10
  2. kostnad för SEO
    Av Martin1 i forum Optimering
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-02-03, 21:31
  3. Rimlig kostnad för länkar
    Av QuantumTollerance i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 12:39
  4. Fråga om SEO kostnad.
    Av dannel77 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 14:26
  5. AdWord kostnad
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 17:52