Resultat 1 till 2 av 2

Verktyg för att se utseende (meta-titel och beskrivning) på Google

  1. #1
    Glitterboys avatar
    Glitterboy Glitterboy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    29
    Hej,

    Jag har som vana att gå igenom mina sidor med mest trafik en gång i månaden och kolla så att de ser bra ut i sökresultatet. Jag har tidigare förlitat mig på Yoast men har märkt att det verktyget inte riktigt hänger med och att många meta titlar och beskrivningar ofta blir för långa trots att dom ser okej ut när i Yoast när man tittar i Wordpress.

    Det går ju att skriva site:URL för att se utseendet på desktop när man man väljer inspect > mobile i Chrome så ser inte resultatet ut som det faktiskt gör på en iPhone om man googlar sig fram.

    Jag har också kikat på Screaming frog som ger information om antalet pixlar för både meta-beskrivning och beskrivning men jag är inte säker på att det maximala antalet är uppdaterat eftersom mina sidor ser bra ut där men är avkapade när jag ser dom i sökresultatet på Google.

    Hur gör ni för att hålla koll?

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Google har förkortat title en del senaste tiden så antagligen därför verktygen du nämner visar fel. Fixar till de jag ser är tokiga när jag ser det. Blir för meckigt att anpassa alla hela tiden bara för att Google vill testa en ny längd ett par månader.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Leka runt med sin titel och meta beskrivning
    Av Tjaabba i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-03-27, 09:43
  2. Meta beskrivning för startsida
    Av mrbambocha i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-14, 15:57
  3. Byta titel och META-beskrivning ofta?
    Av Micke i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 17:23
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 15:59
  5. Datum i meta-beskrivning på blogginlägg
    Av chrille i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 06:07