Resultat 1 till 4 av 4

Duplicate content i tabeller på startsidan

  1. #1
    Ixions avatar
    Ixion Ixion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    8
    Hej!

    På startsidan på en av mina sajter har jag en huvudtabell med alla lån, och klickar man på "Läs mer" visas tabellraden under (som initialt är dold) med mer information om långivaren besökaren klickat på. Denna information är t.ex. om betalningsanmärkningar beviljas, om lånet är utan UC m.m.

    Nu har jag precis kopierat denna huvudtabell och bara behållt två långivare (som accepterar betalningsanmärkningar) och därmed är innehållet duplicerat (d.v.s. både raden och tabellraden under med mer information).

    Är detta okej eller ska jag ta bort denna kopia för att säkerställa att google inte kommer bestraffa mig? Eller finns det ett verktyg online som kan kolla detta på nåt vis?

    Stort tack!

  2. #2
    Ixions avatar
    Ixion Ixion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    8
    Nån som vet?

  3. #3
    Ixions avatar
    Ixion Ixion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    8
    Hellu? Någon som kan rekommendera ett annat SEO-forum? Stort tack och ha en fin dag!

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Först; dold text på en sida var för länge sedan ett sätt att använda sig av vid Black Hat-optimering.
    Men sedan gick det bra att använda det om man tydligt visade att det fanns mer information om man klickade. Sedan ändrade sig Google och gick ut och sa att de inte skulle indexera innehåll som låg dolt.

    Sedan kom nästa ändring att det var ok att använda sig av den tekniken när det gällde mobilanpassade sidor. Blev ju mindre att scrolla på det sättet.

    I ditt fall verkar som jag förstår på din beskrivning inte vara någon större skillnad mot hur du har nu. Mer än att det är färre långivare på sidan. Tittar man sidan på andra sidor så är den tekniken rätt så vanligt förekommande när det gäller produktbeskrivningar där kanske bara färgen/storleken är annorlunda med för övrigt samma produkt. Så verkar gå bra att göra som du föreslår utifrån det.

    Att det inte kommit några svar kan bero på att det finns en viss rädsla att ge råd som kanske är felaktiga. Och då kommer det påpekas av andra som legat och väntat på att någon skall skriva först. Så får jag inte mothugg kan du utgå ifrån att jag har rätt.

    Tror inte det finns fler svenska forum om SEO fanns ett förr som var mer inriktat på Black Hat-tekniker. Men har inte adressen dit numera.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Duplicate content
    Av Guran i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 11:28
  2. Duplicate content
    Av Fredrik Lundahl i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 18:12
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 11:29
  4. Duplicate Content
    Av StefanBergfeldt i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 13:47
  5. Duplicate content
    Av johant i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 20:31