Hej!

Har en sajt till salu. Vill ha 90 k och kommer inte sälja för under det. Sajten ägdes inte av mig hela förra säsongen, men den delen som ägdes av mig tjänade den precis under 20k plus en annonsplats som förra ägaren sålde till till fastpris.

Denna säsongen räknar jag med ungefär 20k igen (den har samma rank och marknaden är oförändrad) plus den fasta annonsintäkten som jag detta året förhandlade om till ett högre pris eftersom att jag lyckats få sidan att växa ordentligt inkomstmässigt.

Denna tillväxten som jag bidragit till genom min pptimering är dock inte något som bara kan försvinna, den handlar inte om ökad trafik eller fler länkar utan bara konverteringsoptimering på sidan. Kan berätta mer om det privat.

Den fasta inkomsten inför nästkommande säsong har jag fått 8000 för. Beräknad vinst är alltså lite över 30 k då jag beräkat att säsongen troligen redan startat då jag tog över sidan förra året samt att förra ägaren fick den fasta inkomsten.

Sidan är enkel att ha och göra med. Jag har inte gjort något länkarbete. Förra ägaren må ha gjort något men det var länge sedan nu, och det har jag ingen roll på. Risken för att något inträffar på den fronten är nog rätt så liten eftersom jag inte tror att sidan har stark länkkraft. Den har bara råkat hitta rätt sökterm att fokusera på.

Sidan är enkel vilket innebär att jag inte kommer ge ut länken i första hand. Kan ge ut statistik från affiliatesamarbeten och trafik men just länken/nischen kommer jag nog inte att ge ut före köp, eller kanske ett avtal som går ut på att ni inte får skapa en liknande produkt, men en valuering bör kunna göras utan länk. Säljer som AB.

Högsäsongen för sajten börjar om någon månad. Priset är därav väldigt rimligt. Känner du att du gärna vill ha länk fixar vi det med ett avtal som säger att du eller ni inte får skapa en liknande produkt (sajten är otroligt nischad så det ska inte vara något problem, den lever på 2 sökord i princip)

Mvh