Resultat 1 till 3 av 3

å, ä ö i .com/.nu domän?

  1. #1
    ronaldfishers avatar
    ronaldfisher ronaldfisher är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    dec 2019
    Inlägg
    2
    Hej!

    Jag ska registrera en domän för en hemsida som behandlar Västerås historia. Eftersom vasterashistoria.se och västerashistoria.se är upptagna så tänkte jag använda mig av en .nu domän.

    Min fundering är om jag bör använda ä eller inte när det gäller en .nu domän? Vad jag har förstått så hade det varit bäst ur SEO perspektiv att använda mig av ett domännamn med ä eftersom mitt sökord innehåller det, men är det dåligt ur ett SEO-perspektiv att använda sig av å ä ö för .nu domäner i och med att toppdomänen inte är svensk?

  2. #2
    Karlsson1s avatar
    Karlsson1 Karlsson1 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2019
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av ronaldfisher Visa inlägg
    Hej!

    Jag ska registrera en domän för en hemsida som behandlar Västerås historia. Eftersom vasterashistoria.se och västerashistoria.se är upptagna så tänkte jag använda mig av en .nu domän.

    Min fundering är om jag bör använda ä eller inte när det gäller en .nu domän? Vad jag har förstått så hade det varit bäst ur SEO perspektiv att använda mig av ett domännamn med ä eftersom mitt sökord innehåller det, men är det dåligt ur ett SEO-perspektiv att använda sig av å ä ö för .nu domäner i och med att toppdomänen inte är svensk?
    Det ska inte vara några problem alls av vad jag har förstått. Du kan ranka bra med ÅÄÖ i domännamnet med nationella toppdomäner som .nu eller generiska toppdomäner som .org, .net osv.

  3. #3
    ronaldfishers avatar
    ronaldfisher ronaldfisher är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    dec 2019
    Inlägg
    2
    Okej, tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-02-20, 00:55
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-24, 02:43
  3. Flytta innehåll från domän till domän
    Av Gemma i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-06-01, 16:18
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 03:24
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 08:26