Resultat 1 till 4 av 4

När kan man börja mäta och se resultat av SEO-insats

  1. #1
    KurreBurres avatar
    KurreBurre KurreBurre är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    1
    Vi har nyligen gjort en stor analys av vår site och keywords. Nu har vi en actionplan och ska börja skapa nytt content. När är det rimligt i tid att kunna börja mäta resultatet av arbetet med den nya contenten som vi producerar och lägger upp på siten. Förutom att vi kommer att skriva nytt innehåll och skapa nya sidor så kommer vi också att behöva göra om den befintliga strukturen på siten, skapa nya URL:er. Vi har också förbättrat en del tekniska bitar på siten.

    Styrelsen och våra ägare vill ju se resultat för de pengar vi investerar i detta men med tanke på att SEO-arbete inte är en quick fix, att vi kommer att göra ganska stora förändringar i den befintliga strukturen, skapa en hel del nytt innehåll och SEO är ju ett långsiktigt arbete så vill jag att de ska få en rimlig förväntan av när de kan se resultat av vårt arbete.
    Så när i tiden från det att man är "klar" (har skapat sitt nya innehåll, gjort om struktur osv) är det rimligt att man kan börja se resultat av en sån här ganska stor insats när det gäller SEO? Såklart tittar och mäter vi hela tiden men när är det rimligt att göra en större analys av insatsen och när är det som sagt rimligt att tro att man kan börja se resultat av den?

    Vi har en plan för strukturen, nytt content och ny design på siten. Men vi har ingen plan för arbete med inlänkar. Borde vi inte lägga en del av vår tid och pengar på det? Vi har inte jobbat med det tidigare och jag känner att vi missar den biten.

  2. #2
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jo, det borde ni, vettiga inlänkar ger oftast bra resultat om det länkar från relevanta sidor till bra innehåll. Troligen är också bra utlänkar till starka on-topic sajter bra för SEO, så var inte rädda för att byta länkar (i någon form av trevägsbyten). Om man ex säljer hundmat online så länkar man såklart inte ut till en konkurrent, men kanske till ett hundpensionat eller till en kennel.

    Här är en bra artikel kring det hela
    https://puffer.se/seo-blogg/ankartex...toroptimering/

    För att mäta och se resultat av ert arbete så rekommenderar jag wincher.com, väl värt att spendera sex euro per månad på.

  3. #3
    AnnekeHs avatar
    AnnekeH AnnekeH är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Ewaldsgade 7, 3., 2200 København N, Denmark
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av KurreBurre Visa inlägg
    Vi har nyligen gjort en stor analys av vår site och keywords. Nu har vi en actionplan och ska börja skapa nytt content. När är det rimligt i tid att kunna börja mäta resultatet av arbetet med den nya contenten som vi producerar och lägger upp på siten. Förutom att vi kommer att skriva nytt innehåll och skapa nya sidor så kommer vi också att behöva göra om den befintliga strukturen på siten, skapa nya URL:er. Vi har också förbättrat en del tekniska bitar på siten.

    Styrelsen och våra ägare vill ju se resultat för de pengar vi investerar i detta men med tanke på att SEO-arbete inte är en quick fix, att vi kommer att göra ganska stora förändringar i den befintliga strukturen, skapa en hel del nytt innehåll och SEO är ju ett långsiktigt arbete så vill jag att de ska få en rimlig förväntan av när de kan se resultat av vårt arbete.
    Så när i tiden från det att man är "klar" (har skapat sitt nya innehåll, gjort om struktur osv) är det rimligt att man kan börja se resultat av en sån här ganska stor insats när det gäller SEO? Såklart tittar och mäter vi hela tiden men när är det rimligt att göra en större analys av insatsen och när är det som sagt rimligt att tro att man kan börja se resultat av den?

    Vi har en plan för strukturen, nytt content och ny design på siten. Men vi har ingen plan för arbete med inlänkar. Borde vi inte lägga en del av vår tid och pengar på det? Vi har inte jobbat med det tidigare och jag känner att vi missar den biten.


    Eftersom det inte finns några länkar till din webbplats rekommenderar jag att du skapar länkar till hemsidan under de första två månaderna. Registrera din webbplats i kataloger. Börja sedan publicera artiklar och dela länkar. Kackalorums artikel är mycket bra. Förankringsskrivning är också viktigt

  4. #4
    JonatanSEOs avatar
    JonatanSEO JonatanSEO är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2020
    Inlägg
    3
    Beroende på hur stark din domän är och hur din länkprofil ser ut tar det mellan 30 till 90 dagar innan du kan "mäta" effekten av ditt SEO-arbete. En annan bidragande faktor kommer vara beroende på hur ni kommer att göra om den befintliga strukturen?

    Ni bör undvika att ändra URL:er och landningssidor som redan rankar på Google idag! Men om ni ändå väljer att att ändra det här så rekommenderar jag att ni sätter upp en 301:a struktur för gamla URL:er till nya URL:er.

    En annan viktig faktor är vilket innehåll ni kommer att skapa och om ni skapar topic clusters kring primära sökord som ni vill ranka för samt sekundära sökord.

    Hoppas det hjälp
    Jonatan
    https://www.estpopulo.com/seo

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-12-29, 01:13
  2. Börja lära mig SEO, vad tror ni om min ide?
    Av Nani321 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-06-12, 12:10
  3. Den SEO-insats ni är mest "stolt" över?
    Av Captain Thailand i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 13:20
  4. Straffad - Börja om från början?
    Av durken i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 11:01
  5. Mäta konkurrens
    Av gently i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 23:27