Resultat 1 till 6 av 6

Hur man gör för att få länkar till sajten

  1. #1
    Svennes avatar
    Svenne Svenne är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    7
    Hej,
    Hur gör ni för att skaffa inlänkar till sajten?


    Dela göra med er av era bästa tips

  2. #2
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Här är några av mina tips:

    - Anlita en konsult för "länkanskaffning"
    - Köpa pressreleaser hos t.ex. Cision (för Expressen, Dagens Industri m fl.)
    - Kontakta bloggare och influencers för att begära länkbyten/köp
    - Gästblogga i Sverige
    Se: https://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7077
    - Gästblogga utomlands (finns t.ex. listor med amerikanska nyhetssidor som erbjuder do follow mot att man skriver artiklar)
    Se: https://writingcooperative.com/54-gu...c-edb858951b76
    - Starta egna affiliate och satellitsidor (har man låg budget kan man utnyttja första års domänregistreringar på några kronor som olika webbhotell ofta erbjuder) (efter 1 år kan du gå + genom t.ex. att sälja länkar/artiklar om du jobbat med sajten tillräckligt)
    - Fråga samarbetspartners, kunder mm. om de känner andra man kan få länkar av
    - Har man mycket organisk trafik på sin sajt kan man använda sk. "länkbeten" dvs. locka till sig länkar från besökare. (detta kan göras t.ex. med erbjudanden/belöningar)
    - Skaffa länkar genom sociala medier som Facebook, Twitter, Reddit mm (länkar i socala nätverk är sällan do follow men man kan nå ut till många och få externa länkar) (do follow länk erbjuds t.ex. i profilen på LinkedIn)
    - Bygga webbplatser åt andra och fråga de kunder som man har en bra relation till om man kan kan få en liten notis med en länk
    - Köpa eller byta länkar genom dedikerade sektioner på forum (t.ex. webforumet.no, seo-forum.se, wn.se, ehandel.se, forums.digitalpoint.com)
    - Googla sajter inom relevant nisch, kolla stats och använd kontaktformulären
    - Använda verktyg som t.ex. Outreach, Moz, Majestic, Ahrefs, Mangools m fl.
    Senast redigerat av SysXpl den 2020-03-03 klockan 01:26.

  3. #3
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    152
    - Broken links är väldigt effektivt men tidsödande (dessutom är det väldigt White-hat): Jag har inte gjort det själv än, men har nu hittat en perfekt kandidat, dvs: Hitta en utgången sida som har gamla brutna perfekta länkar till sig, återpublicera innehållet i artikeln på din egen sida (mha Wayback Machine) (förbättra gärna texten ytterligare), och kontakta sedan alla sidor som länkar till den trasiga sidan att "jag ser att du har en trasig länk, på min fin-fina sida finns samma infirmation fast bättre".
    Senast redigerat av Kackalorum den 2020-03-03 klockan 16:09.

  4. #4
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
    - Broken links är väldigt effektivt men tidsödande (dessutom är det väldigt White-hat): Jag har inte gjort det själv än, men har nu hittat en perfekt kandidat, dvs: Hitta en utgången sida som har gamla brutna perfekta länkar till sig, återpublicera innehållet i artikeln på din egen sida (mha Wayback Machine) (förbättra gärna texten ytterligare), och kontakta sedan alla sidor som länkar till den trasiga sidan att "jag ser att du har en trasig länk, på min fin-fina sida finns samma infirmation fast bättre".
    Det gick bra, fick mig en liten länk extremt on-topic på detta sätt

    Thanks for the email and letting me know about this broken link. I have changed over the link to the one you suggested. You can see the page again at xxxx
    Senast redigerat av Kackalorum den 2020-03-03 klockan 16:09.

  5. #5
    Svennes avatar
    Svenne Svenne är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    7
    Otroligt bra tips allihopa. TACK!

  6. #6
    JonatanSEOs avatar
    JonatanSEO JonatanSEO är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2020
    Inlägg
    3
    Uppdatera oss gärna ifall du använt några av metoderna ovan hur det fungerande för dig.

    Vet inte vilken industri du är inom och om du vill skaffa länkar till en blogg, e-handel eller dylikt. Lite beroende på industri finns det olika tillvägagångssätt för att skaffa länkar. Men av erfarenhet har dessa fungerat bäst för mig.

    1. nå din befintliga publik
    skicka nyhetsbrev till e-postprenumerationer och använd dina sociala kanaler för att nå till din existerande kundbas. Chansen är att någon kommer länka tillbaka till dig om ditt erbjudande/innehåll är relevant och informativt.

    2. Nå ut till relevanta nätverk, forum mm och dela din artikel/sida (men se till att du medför ett mervärde)

    4. Gästbloggning
    Skriv gästartiklar på bloggar och industrispecifika hemsidor som är relevant för dig och din målgrupp.
    4.1. Svara på frågor i Quora eller dyligt och lämna kommentarer. Igen, se till att du lämnar mervärde


    Vi har även skrivit en komplett guide för lokal SEO som jag tror kan vara intressant för dig. Vi nämner även länkbygge där. Hoppas den kan hjälpa dig https://www.estpopulo.com/blogg/steg...uide-lokal-seo

    Lycka till och hoppas du kan bygga kvalitative länkar till din hemsida

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sajten SVGdiagram.se
    Av svempa i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-12-15, 17:12
  2. Domänen och sajten försäkrabil.se till salu!
    Av Guggex i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-05-22, 22:32
  3. Feedback för nya sajten!
    Av erminrajic i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-06-08, 15:25
  4. Flytta hel sajten
    Av derby84 i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 17:49
  5. Hastigheten på sajten
    Av Patrik1972 i forum Optimering
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-12-24, 22:01