Resultat 1 till 3 av 3

handsprit.shop

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag startade handsprit.shop för några veckor sedan. Tror jag registrerade domänen den 2:a mars. Jag har fått sajten att i skrivande stund ranka ganska bra ganska snabbt på Google.se.

    JUST NU:

    "Köp Handsprit" - Position 7
    "Köpa Handsprit" - Position 20
    "Handsprit" - position 56

    Volymerna är enligt verktyg som ahrefs och Wincher väldigt låga. Detta är naturligtvis helt felaktigt.

    Klockan är just 11:03 och jag har enligt Google Analytics hittills haft 34 användare bara idag. Misstänker att det KAN bli all time high idag. Men jag har haft stabilt många användare i stort sett varje dag. Jag hade en lite dipp för några dagar sedan på grund av ändrat innehåll men efter att jag "backade" så var jag tillbaka på höga volymer trafik som bara tycks öka.

    24 Mars: 111 besökare
    25 Mars: 147 besökare

    Jag har banners längre ner på sajten (efter skroll) och får provision (0-3 gånger per dag) från Apoteket på Adtraction. Jag får provision många dagar men inte alla dagar. Adtraction ger 1-30 kr per sale (10 %) just nu. Men för den som har eget lager, kanske kan samarbeta med något Apotek eller liknande finns nog mycket större pengar att tjäna. Antagligen får jag provision från Apoteket på saker som INTE hänrör handsprit trots att sajten handlar om "handsprit" i första taget. Jag har också funderat på att implementera Adsense som ger betalt per klick och kanske ger bättre betalt..

    På TV och i media säger experter att Corona pandemin kan hålla i ett år eller mer. Spanska sjukan hade 3 vågor inom loppet av 3 år om jag inte missminner mig. Det kommer vara en stor efterfrågan framöver. Jag kan absolut vara beredd att sälja sajten om jag får lite bättre betalt. För den med de rätta kontakterna kan detta bli en guldgruva. Sajten kan ranka sida 1 på "handsprit" och få ganska hög omsättning om man har ett lager av handsprit. Enligt search console har jag haft 172 klick redan från Google på "handsprit" och då har jag nyligen hoppat från sida 9 och 11 för inte så längesedan.

    Jag vill ha ett 5 siffrigt belopp minst. Gärna ett lite större 5 siffrigt belopp.

    Jag garanterar inte försäljning men kom med bud så ska jag överväga att sälja!

  2. #2
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Liten uppdatering här.

    "beställa handsprit" - Position 8
    "Köp Handsprit" - Position 8
    "Köpa Handsprit" - Position 8
    "Handsprit" - position 22

    Den massiva trafiken har minskat och jag har i skrivande stund 2-10 besökare om dagen. Det sannorlikt på grund av att handsprit finns i hyllorna återigen och att "handsprit" inte fått samma mediala utrymme som tidigare.

    Jag får dock fortfarande in (väldigt lite) provision fortfarande. Igår den 24:e fick jag in, sedan den 19:e och den 13:e. All provision den senaste tiden har varit från Apoteket. Det är framförallt en bra länkbytar sajt eller satelitsida till exempelvis en hälsosida. Enligt Domainstats.com har den ahrefs DR12 och enligt Majestic site explorer har den CF12 och TF12.

    Jag är forfarande öppen att sälja sajten mot att man behåller artiklar och de få utlänkar som finns där "permanent". Jag kan idag tänka mig att sälja för 4500 kr+moms om betalning sker omgående. Jag fakturerar genom Frilans Finans.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    BUMPAR igen... jag har fått upp sajten lite till. Nu nära sida 1! Inkomsten har klingat av och jag har nästan inte fått provision alls men jag fick faktiskt ca 30 kr här om dagen. Så lite godispengar finns fortfarande. Enligt domainstats har sajten gått upp sig till DR12... jag går också ner till 2800 kr+moms för den som vill köpa. Nu går jag inte ner mer än så. Kravet för att köpa är också att innehållet (artiklar/länkar, inte nödvändigtvis själva designen) behålls "permanent".


Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. We need to promote certain keywords on our Swedish web-shop
    Av aquarius i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-18, 21:08
  2. content på shop? Vad mer?
    Av barje47 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 04:41
  3. shop på svenska, länkar på Eng siter?
    Av barje47 i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 11:38
  4. är denna shop med frames?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 23:01
  5. Optimering för phpBB, shop och classifieds
    Av Miqe i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:58