Resultat 1 till 4 av 4

Finns inte med i Bing

  1. #1
    Sathacks avatar
    Sathack Sathack är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    7
    Hej,

    Har en sida som vart online nu sedan oktober. Helt ny domän och sida. Sidan växer med tiden och har idag ca 600 undersidor.
    Av en slump loggade jag in idag på Bing webmaster för att kolla sidan där. Men trots flera månader gått så är det följande.

    0 Indexerade sidor.
    0 Klick.
    0 Visningar.

    Bingbot är inne hela tiden och crawlar.

    Vad kan detta bero på? Svartlistad domän sedan tidigare?

    Sidan fungerar hur bra som helst i Google och nästan alla sidor där är indexerade och generar trafik.

  2. #2
    aleands avatar
    aleand aleand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    30
    Hej Sathack!

    Det är svårt att ge dig ett exakt svar utan att ta ett titt på sidan själv men här kommer ett gäng bra saker att kolla:

    Om jag förstår dig rätt är sidan indexerad i Google men inte Bing?
    Kolla din robots.txt om du på något sätt antingen blockerar Bingbot direkt eller om du endast tillåter Googlebot.
    Om sidan varken är indexerad i Google eller Bing skulle jag kolla så att du av misstag att har noindex eller liknande på sajten som helt säger till sökmotorer att inte indexera.

    Använd "fetch as bingbot" på valfri url, gärna flera och se vad för information den säger kring huruvida sidan kan indexeras: https://www.bing.com/webmaster/help/...ngbot-fe18fa0d

    Mvh

    Alex
    Personlig Hemsida: http://alexanderandersen.se/

  3. #3
    Sathacks avatar
    Sathack Sathack är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av aleand Visa inlägg
    Hej Sathack!

    Det är svårt att ge dig ett exakt svar utan att ta ett titt på sidan själv men här kommer ett gäng bra saker att kolla:

    Om jag förstår dig rätt är sidan indexerad i Google men inte Bing?
    Kolla din robots.txt om du på något sätt antingen blockerar Bingbot direkt eller om du endast tillåter Googlebot.
    Om sidan varken är indexerad i Google eller Bing skulle jag kolla så att du av misstag att har noindex eller liknande på sajten som helt säger till sökmotorer att inte indexera.

    Använd "fetch as bingbot" på valfri url, gärna flera och se vad för information den säger kring huruvida sidan kan indexeras: https://www.bing.com/webmaster/help/...ngbot-fe18fa0d

    Mvh

    Alex
    Hej,

    Tack så mycket för svar! Jag har kollat allting du skrev och allt ser okej ut och som det ska göra.

    Alla sidor: <meta name="robots" content="index, follow"/>

    Robot.txt:
    User-agent: *
    Disallow: /wp-admin/
    Allow: /wp-admin/admin-ajax.php


    Nu på morgonen fick jag svar från Bing support.

    Thank you for contacting Bing Webmaster Support.

    I have started investigation on this request. Have seen that your site URL has been blocked at Bing SERP. Please allow me some time, I will get back to you as soon as possible.

    Have a great day ahead!

    Thanks & Regards,
    Så vänta och se vad Bing kommer fram till.

    Uppdatering igen,

    Hi,

    Hope you are doing good.

    I have escalated this request to the engineering team to work on this request. Please allow me some time, I will get back to you as soon as possible.

    Have a great day ahead!

    Thanks & Regards,
    Senast redigerat av Sathack den 2020-04-03 klockan 12:20.

  4. #4
    Sathacks avatar
    Sathack Sathack är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    7
    En uppdatering

    Domänen måste ha vart blockerad innan jag köpte den. Då aldrig en sida har funnits i index sedan start av sajten. Bings tekniker har nu tagit bort blockeringen i sökmotorn.

    Hello,

    Firstly, I am happy to provide you information that our product review group succeeded in removing the block of the site. After submitting your site to be reviewed the team has decided to lift the block. Please allow up to 2-3 weeks for your site to be crawled indexed and serving again.

    I am unable to provide you the specifics of the block as our product review team does not share details of the block. ​

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rankar högt i bing och yahoo men inte i Google
    Av Klassemaja i forum Optimering
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 12:03
  2. Finns i Google men ändå inte.
    Av Mattzaun i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 15:56
  3. Bing Bing Bing - Indexering tack
    Av Mathias GBM i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 03:11
  4. Finns inte på någon sökmotor
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:52