Resultat 1 till 13 av 13

Klick bots, fungerar det?

  1. #1
    Saraikphs avatar
    Saraikph Saraikph är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    2
    Någon som provat Klick bots før att få mera trafik? Hittade denne sidan https://serpclix.com/

  2. #2
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Intressant. Men jag misstänker starkt att de som klickar kommer med utländska IP'n. Detta förefaller inte vara naturligt för svenska sajter? Sedan är det ju skapligt dyrt. Liknande nivåer som ahrefs m.fl. För klick? Sedan är riskfaktorn ganska hög. Känns som en ganska typisk grayhat strategi. Frågan är hur det funkar i the long run.

    Hittade ett intressant svar om det på Quora.

    https://www.quora.com/Is-SerpClix-a-scam
    Senast redigerat av SysXpl den 2020-04-26 klockan 15:33.

  3. #3
    hugos avatar
    hugo hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2018
    Inlägg
    8
    Mer trafik får du, men frågan är hur relevant den är. Sen är det inte säkert att mer trafik påverkar rankar.

  4. #4
    hugos avatar
    hugo hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2018
    Inlägg
    8
    Denna sidan ska funka med Svenskar så hade chansat på det om du ska testa https://bunnyleap.com/

  5. #5
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av hugo Visa inlägg
    Denna sidan ska funka med Svenskar så hade chansat på det om du ska testa https://bunnyleap.com/
    Är det ditt företag? Stod att det var ett svenskt företag, dock utan uppgifter, ser lite oseriöst ut kanske??

    .

  6. #6
    hugos avatar
    hugo hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2018
    Inlägg
    8
    Nej inte mitt. Tror personligen inte trafik har någon inverkan på ranking. Var en diskussion om detta på facebook några månader tillbaka.

  7. #7
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av hugo Visa inlägg
    Nej inte mitt. Tror personligen inte trafik har någon inverkan på ranking. Var en diskussion om detta på facebook några månader tillbaka.
    Ok, tack ..

    .

  8. #8
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av hugo Visa inlägg
    Nej inte mitt. Tror personligen inte trafik har någon inverkan på ranking. Var en diskussion om detta på facebook några månader tillbaka.
    Jag är 100% säker på att rätt sorts trafik påverkar rankingen, jag upplevde detta mycket tydligt på en av mina sajter i samband med Train ALliances IPO, där en två år gammal artikel plötsligt googlades, och gick snabbt upp på sida ett då fler och fler människor sökte upp den och läste den. Folk drar folk typ.
    Det tråkiga var att artikeln sjönk som en sten några dagar efter IPOn, när folk inte längre sökte på info kring Train Allainces aktie. Så om man går den här vägen för att ranka, så måste man på något sätt hålla kvar trafiken... det kan bli dyrt.

  9. #9
    optices avatar
    optice optice är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2020
    Inlägg
    5
    klickbots är aldrig att rekomendera för att få bättre ranking. bättre o satsa på andra metoder. beroende på din nich kan du ju satsa på social media och kanske vattenmärka videos och sprida överallt.

  10. #10
    Lee8s avatar
    Lee8 Lee8 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2020
    Inlägg
    1
    Är internetbots olagliga?
    [url=https://evisa-govt.com/

  11. #11
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Lee8 Visa inlägg
    Är internetbots olagliga?
    På vilket sätt skulle de vara olagliga? Om du syftar på botnets med infekterade enheter som man t.ex. kan hyra på darknet, så är det väl olagligt. Rör det sig om något företag som säljer trafik genom virtuella maskiner eller riktiga användare (t.ex. genom sociala medier) så är det väl knappast olagligt. Däremot skulle jag nog påstå att det går emot Google's riktlinjer, vilket skulle kunna straffa sig om de märker det.

  12. #12
    johnclarks avatar
    johnclark johnclark är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    58
    Jag har prövat att "köpa" trafik via Evadav.com och har noterat en stor ökning i rank på de sidorna jag pushat trafik till, så jag tror att trafiken har en påverkan på ranken, har även noterat att när man väl slutar pusha trafik så droppar man en del på sökorden också. Så börjar man väl köpa trafik hamnar man lite i en ond cirkel.

  13. #13
    Jokovichs avatar
    Jokovich Jokovich är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2021
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av johnclark Visa inlägg
    Jag har prövat att "köpa" trafik via Evadav.com och har noterat en stor ökning i rank på de sidorna jag pushat trafik till, så jag tror att trafiken har en påverkan på ranken router login, har även noterat att när man väl slutar pusha trafik så droppar man en del på sökorden också. Så börjar man väl köpa trafik hamnar man lite i en ond cirkel.
    Hittade mycket användbar information, glad att gå med i din gemenskap.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad händer när en sida indexeras av google bots
    Av Seokillen i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 15:03
  2. Spam bots - Varför fungerar det fortfarande?
    Av teriff i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-31, 11:21
  3. antal klick
    Av goodvibes i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 18:18
  4. Konstiga klick
    Av Johnz i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 13:35