Resultat 1 till 5 av 5

Onlinekurser i artikelskrivning? För nybörjare...

  1. #1
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Min son har nu fått tummen ur och vill börja skriva artiklar/content, men undrar var han ska börja.

    Har kikat lite på Udemy kurser, men det finns för mycket att välja på, har du en resurs där han kan lära sig från grunden att skriva artiklar/content så dela gärna med dig av en länk dit .. =)

    Han behöver en bra kurs som går in på djupet i ämnet, där man kan starta från noll kunskap.

    Alla svar tas emot tacksamt .. =)

    .

  2. #2
    linkjuices avatar
    linkjuice linkjuice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    28
    I min mening så är allt vad gäller SEO-kurser en scam. Folk som är duktiga på SEO säljer inte kunskap, utan utnyttjar den snarare åt att tjäna pengar på affiliates, webshopar och liknande. Det finns däremot en hel del bra information ute online (huvudsakligen för att folk bygger trafik för att sälja SEO-mjukvara, fine!) som är bra och lärorik.

    Utöver det är contentwriting inte riktigt något du endast kan "läsa" dig till, utan du behöver öva för att få in det.

    Om din son vill lära sig skulle jag göra följande;
    1. Se till att läsa (och anteckna!, inte bara slöläsa) 5-10h om contentwriting.
    2. Erbjuda sig att skriva gratis innehåll till folk, med brasklappen att de kommer behövas en del korrekturläsning/feedback.

    På så sätt borde han ha bra koll redan inom någon vecka

  3. #3
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Självklart är övning det mesta av att lära sig skriva artiklar, själva läs/video utbildningen jag eftersökte var mer av karaktären artikeluppbyggnad/grundstruktureringskunskap, att bara ge sig in och "öva" på att skriva artiklar utan grundkunskap är ju lika med bortkastad tid, då man inte har förståelsen över hur man bygger upp innehåll, alla har inte teoretiskt lagda examens bakom sig i sin utbildning.

    Tack för svaret iaf .. =)

    .

  4. #4
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Jag höll kursen "att jobba som seo-skribent" på medborgarskolan i våras. Just för personer som gillar att skriva men vill lära sig basen. Jag är utbildad lärare och tycker att jag själv lär mig mycket på att lära andra. Så för mig var det ett sätt att utmana mig själv att bli bättre och verkligen sätta på pränta på hur jag tänker. Den var på 5*90 min.
    Fick 4/5 av samtliga deltagare. Scam eller inte - ja jag gjorde det iallafall inteför pengarna. Alla som har haft kurser på medborgaskolan förstår vad jag menar. Tjänar dubbelt på att jobba som skribent som jag gjorde på denna kurs.
    Delar av kursinnehållet kan ses på min hemsida skribentus.se under utbildningar.
    Har en tanke att hålla kurs via zoom under hösten men det krävs då minst 5 deltagare för att det ska vara ekonomiskt hållbart. Hör av dig om det är av intresse.

    Skribentus
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  5. #5
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av hummelgard Visa inlägg
    Har en tanke att hålla kurs via zoom under hösten men det krävs då minst 5 deltagare för att det ska vara ekonomiskt hållbart. Hör av dig om det är av intresse.
    Tyvärr så gör han lumpen i höst, han rycker in om en månad ungefär .. =)

    Men tack för informationen, kanske nån annan på forumet är intresserad ..

    .

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nybörjare
    Av Steffe i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-03-26, 14:56
  2. seo-nybörjare
    Av seonybörjare i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-04, 11:26
  3. Analytics för nybörjare
    Av kesaplib i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 10:28
  4. totalt nybörjare
    Av eva i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 22:26
  5. Nybörjare..
    Av Lalita i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 23:00