Resultat 1 till 3 av 3

Hej från Nikke

  1. #1
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nikke Lindqvist heter jag. Hej allihop!

    Jag har jobbat med webb sedan 1995, då jag första gången stod inför uppgiften att översätta html-kod.

    Ett år senare hade jag förstått vad html-koden gick ut på, och snickrat ihop mitt första CMS-program. Det var supersimpelt och gick egentligen bara ut på att en text som postades till en särskild webbadress gjordes om till html och postades upp via ftp till en Apache-server. Allt i Mac-miljö förstås. :-)

    Sedan dess har jag jobbat som webmaster med egna och kunders projekt. Hela tiden med mina egna CMS som bas. Dessa har från början varit helt inriktade på text, vilket mer eller mindre automatiskt har inneburit att de sajter jag har gjort har placerat sig bra hos sökmotorerna.

    Jag började inte fördjupa mig i SEO på riktigt förrän 2001 då det blev uppenbart att det gick att få bra resultat med Google.

    Idag arbetar jag dels i mitt eget enmansföretag, dels i en alldeles nybildad konstellation som går under namnet Carnaby och som kommer att ta ett lite vidare grepp om webben än "bara" sajtbygge och SEO. CRM (customer relations management), innehåll och kommunikation är lika viktiga delar, liksom affärsutveckling på webben.

    Det är spännande tider vi lever i, såhär i början av en högkonjunktur och i skiftet mellan sökmotorernas totala dominans och, som jag tror, nya marknadsföringsformer på webben.

    Jag tror att just den här typen av specialicerade forum med strikta umgängesregler och väl avgränsade ämnesområden kommer att vara otroligt viktiga i under de närmaste åren. I alla områden. Vi börjar tröttna på mail, och IM är alltför påträngande. Forum är mer lagom. Är de dessutom stängda så att man kan lita på att man vet vilka som finns på plats är det ännu bättre.

    Misstänker att jag kommer att trivas här.

    //Nikke

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Nikke!

    Välkommen till forumet.

    Ser att du har en hel del under bältet vilket är kul att höra.

    Jag tror att just den här typen av specialicerade forum med strikta umgängesregler och väl avgränsade ämnesområden kommer att vara otroligt viktiga i under de närmaste åren.
    Håller helt med. Det passar även ännu bättre för SEO som är ett ämne som ändrar sig hela tiden och det krävs många folk att bolla kunskap och observationer med.

    Misstänker att jag kommer att trivas här.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Hej Nikke!
    Kul att du också hittat hit

    Ska bli spännande att läsa dina inlägg här.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 12:11
  2. Effekt från Wikipedia trots nofollow?
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 14:27
  3. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28
  4. Hälsningar från Kina
    Av LaoWang i forum Introduktion
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 13:10
  5. Nikke Lindqvist befordrad till moderator
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 01:20