Resultat 1 till 2 av 2

Hur hittar man kunder för content marketing?

  1. #1
    Benvelopers avatar
    Benveloper Benveloper är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    aug 2020
    Ort
    Västernorrland
    Inlägg
    2
    Hej! Jag har arbetat med länkbygge och content marketing i över sex år, men då alltid som "arbetare". Med andra ord, jag har skapat innehåll och hjälpt till att skapa innehållsstrategier. På grund av detta har jag aldrig riktigt fått insyn i det administrativa.

    Har insett under ett par år nu att jag bör expandera mig. Efter att ha kommit över två av företagen där mitt innehåll publiceras, insåg jag snabbt att...ja alltså, för att säga det snällt, deras sidor är värdelösa. Clickbait, överdrifter och mycket snack om "kolla på våra 9000 likes på FB, trots att ingen gillar våra inlägg". Trots detta vet jag att det ena företaget har tjänat minst 100.000 senaste året på mitt arbete, och det är lågt räknat (eftersom jag inte vet vad företaget faktiskt tar för sponsrat innehåll).

    Har därför som plan att skära bort min tredje part. Det vill säga, jag vill bli helt egen och skapa mina egna sidor för content marketing och länkbygge. Har några goda idéer och kan nog ordna det mesta innan årsskiftet. Har tidigare gjort detta, men har främst fokuserat på produktrecensioner osv, inte något där kunderna måste kontakta mig för att få ut sitt eget innehåll utan mer inom affiliate.

    Jag kan, utan större problem, skapa sidor som erbjuder ett mervärde och som faktiskt är intressanta för läsare. Det här vore roligt och samtidigt är det egentligen inte annorlunda från mitt nuvarande arbete, utöver att jag får jobba gratis under min fritid när jag driver sidan/sidorna i början.

    Men, då kommer det lilla problemet. Det enda som mina kunder har, som jag inte har, är kunder. Vi säger att jag skapar, rent teoretiskt, en sida där en köpstark målgrupp finns. Hur hittar jag då kunder för content marketing, sponsrade inlägg och länkbygge? Jag lägger gärna ner arbete på sidorna, men jag har samtidigt svårt att tro att kunderna helt spontant dyker upp i min mejl. Jag vet att dessa sidor får kunder då jag jobbar direkt åt dem, men jag förstår inte riktigt hur mina kunder hittar dessa företag, det kan väl knappast vara så enkelt som google ads eller dylikt?

    Ber om ursäkt för en relativt korkad fråga, men hoppas någon av er kan ge lite råd och tips här. Vore roligt att starta 2021 med lite bättre framtidsutsikter.

  2. #2
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jag säljer länkar på en handfull sidor. Kunderna har letat upp mig (mestadels).

    Det "svåra" är att bygga upp en sida som är så stark så att köparna blir intresserade av den. För det krävs starka inlänkar (som man får byta till sig eller köpa).

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker skribent för content marketing
    Av Nils Fridlund i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-03, 17:01
  2. Hittar Google sajten?
    Av affiliate i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-10-05, 18:56
  3. Hur hittar man wp-config.php?
    Av Kolikx i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 11:42
  4. Hur hittar man ett bra affiliatenätverk?
    Av Gator i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 15:57
  5. Var hittar jag bra, pålitliga tekniker?
    Av Stefan_sthlm i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:15