Resultat 1 till 9 av 9

Hantera trista kommentarer?

  1. #1
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Jag har en sajt som jag nu gjort om så att den bygger på Wordpress. Besökaren kan alltså kommentera artiklar och nyheter på sajten.

    Hur skall man bäst hantera trista kommentarer som mest är gjorda för att förstöra och inte alls bidrar till att hjälper besökaren? Det är inte spam men inlägg i stilen "usel artikel fy vilket sk*i" osv.

    Är det kanske bäst att helt enkelt ta bort dem eller tror ni man förlorar i förtroende då?

    Någon som har detta problem?

  2. #2
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Ställ in så att du måste godkänna kommentarerna. Kanske också ange vi kommentarrutan att "dåliga" kommentarer inte kommer godkännas.

    Sen måste du fråga dig vad "inte bidrar" innebär. Att nån tycker att en artikel är dålig betyder inte att de behöver förstöra. Livliga diskussioner kan visa sig vara till nytta.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    "Your blog sucks and you smell bad. Try some Zoloft or Vicodin from cheap-zoloft-vicodin.biz. Life will feel better!".

    På hittat exempel. Men ledigt att vi bara på forumet får in registreringar av 5 - 10 läkemedelsspammande ryssar varje dag. Wordpress har vi ganska lite problem med numera. Några i veckan.

  4. #4
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    "Your blog sucks and you smell bad. Try some Zoloft or Vicodin from cheap-zoloft-vicodin.biz. Life will feel better!".
    Aah, men det där är ren span från bots. Det är lite skillnad. Jag syftade på riktiga inlägg och inte ryska maffian. =)

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    Aah, men det där är ren span från bots. Det är lite skillnad. Jag syftade på riktiga inlägg och inte ryska maffian. =)
    Ja, jag försökte vara lite rolig.

  6. #6
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    Ett alternativ är ju att stänga av kommentarfunktionen helt.

  7. #7
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Bra idé med att lägga till något om att "inga oseriösa inlägg" kommer att godkännas.


    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    Ställ in så att du måste godkänna kommentarerna. Kanske också ange vi kommentarrutan att "dåliga" kommentarer inte kommer godkännas.
    Citat Ursprungligen postat av antepante
    Ett alternativ är ju att stänga av kommentarfunktionen helt.

    Ja det blir väl så om det fortsätter.

  8. #8
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Äh.. vaddå förlora i förtroende. Det är ju bara du och personen som skriver som vet om att det är skrivet. Jag tar bort allt sånt "skräp", dvs spam (manuellt) från konkurrenter, påhopp etc. Det som är negativt och värt att bemötas svarar jag på i kommentarerna helt enkelt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  9. #9
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Äh.. vaddå förlora i förtroende. Det är ju bara du och personen som skriver som vet om att det är skrivet. Jag tar bort allt sånt "skräp", dvs spam (manuellt) från konkurrenter, påhopp etc. Det som är negativt och värt att bemötas svarar jag på i kommentarerna helt enkelt.

    Just vad jag ville höra

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)