Resultat 1 till 4 av 4

Vill ha feedback

  1. #1
    Alexander Sandviks avatar
    Alexander Sandvik Alexander Sandvik är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    21
    Tjena alla SEOs!

    Har en kund som valde att sluta tvärt med SEO arbetet enbart efter 5 månader.

    Så här har våra framsteg sett ut:

    Två av våra primära sökord har sökvolymer mellan 6600 och 12000 per månad.

    Konkurrenterna som fyller första sidan i Google är bland annat:

    Ikea
    Bauhaus
    Byggmax
    Mio
    Ahlens

    Alltså väldigt starka domäner. Alla dessa har optimerade undersidor för dessa sökord.

    Snitt DR på sökresultatet är 64,5.

    Prestationen här är alltså att vi har tagit en e-handel med en DR på 26 från start, med placeringar på 78 och 111 till plats 10 och 11 på enbart 5 månader.

    Jag förstår att det blir väldigt vagt när jag inte delar med mig om domänen eller sökorden!

    Men generellt, håller ni med om att utvecklingen har varit väldigt snabb med tanke på konkurrensen för dessa två sökord?

    Om ja, skulle jag uppskatta om ni lämna en kommentar på arbetet så att jag kan dra det med kunden och visa på vad andra som arbetar med SEO dagligen anser om arbetet än så länge!

    Vänliga hälsningar,
    Alexander
    Vänliga hälsningar,
    Alexander
    https://hittawebbhotellet.se/

  2. #2
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    152
    Vad mer kör kunden? Google-anonsering/Facebook?

    Jag gissar att kunden tittar på antalet avslut via olika kanaler, och ser att annonsering ger flest avslut. Gäller då att kunna visa, med kundens egna siffror, att avslutsfrekvensen via de kunder som kommer in via sök är mycket högre än de som ramlar in via Fejjan, och att den är stigande. Kunden måste förstå att SEO är ett maratonslopp och annonsering är ett spintlopp, och att båda behövs.

    Kunden förstår inte "ligga plats X på sökordet Y" men han föstår ROI på annonskund vs sökkund. Hoppeligen.

  3. #3
    Alexander Sandviks avatar
    Alexander Sandvik Alexander Sandvik är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    21
    Tack för svaret!


    Citat Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
    Vad mer kör kunden? Google-anonsering/Facebook?

    Jag gissar att kunden tittar på antalet avslut via olika kanaler, och ser att annonsering ger flest avslut. Gäller då att kunna visa, med kundens egna siffror, att avslutsfrekvensen via de kunder som kommer in via sök är mycket högre än de som ramlar in via Fejjan, och att den är stigande. Kunden måste förstå att SEO är ett maratonslopp och annonsering är ett spintlopp, och att båda behövs.

    Kunden förstår inte "ligga plats X på sökordet Y" men han föstår ROI på annonskund vs sökkund. Hoppeligen.
    Vänliga hälsningar,
    Alexander
    https://hittawebbhotellet.se/

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag utgår ifrån att en ordentlig analys är gjord för kunden avseende vilka begrepp som är aktuella för konvertering, samt att sidan som presenteras är attraktiv att besöka. Dock de där placeringarna ger knappast några besök att tala om.
    Sedan startplaceringarna säger inte så mycket i den regionen så brukar det röra sig rätt så ordentligt och heller inga problem att lyfta upp till i alla fall plats 20+.
    Men visst är det bra på den tiden. Även om jag själv inte tittar så mycket på konkurrenter, alla arbetar inte aktivt med SEO, mindre företag än de du nämner brukar vara tuffare att gå om då en hel del av dom använder SEO.

    Att en kund säger upp sig är rätt så vanligt kan bero på, 1) företaget är sålt/ny delägare/ansvarig som vill ha sina egna kontakter.
    2) På den placeringen syns företaget bättre vilket lockar konkurrenter till dig att ta kontakt och ge ett bättre bud.
    3) Om du har gett länkstöd så räknar de med att du låter länkarna ligga kvar så kan de ta ett nytt företag som skickar in länkar.
    Alla tre sakerna har jag råkat ut för under åren. Rekordet var förvisso den som sa upp sig för att han låg så bra till tack vare mitt arbete. Men han ändrade sig när jag förklarade hur det hängde ihop.

    Här en liten studie jag gjorde med jämförelse mellan AdWords och organiskt, tyvärr så är den ifrån 2008 så en del har förändrats där https://www.seo-forum.se/showthread.php?t=3970
    Dock så är principen likadan nu såg jag. Även om du har Adwords så får du in besök organiskt så båda två behöver nog användas.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Feedback för nya sajten!
    Av erminrajic i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-06-08, 15:25
  2. Feedback på satellitsida
    Av Ale i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-01, 14:27
  3. Feedback på odds.nu
    Av Kristofer C i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 10:23