Resultat 1 till 5 av 5

Samarbete kanske?

  1. #1
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Sitter och funderar över om jag ska sälja domänen eller kanske försöka få till ett samarbete med en content-writer och kanske en länkbyggare.

    Vad tycker DU att jag ska göra?

    Domänen i fråga är flyttransport punkt se

    Har du nån ide´, svara i tråden, kanske andra som sitter i samma situation och kan få ideér med.

  2. #2
    linkjuices avatar
    linkjuice linkjuice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    28
    Är lite osäker på vad det är som du erbjuder vid ett samarbete. Det är nog bra att förtydliga. Det enda jag ser nu är:

    - Ett domännamn som inte är särskilt värdefullt. Flyttransport + flytt transport har ca 110 sökningar aggregerat. Dvs domännamnet i sig är inte särskilt starkt
    - En hemsida som är väldigt tunn och saknar innehåll. Samma design kostar kanske 10 - 50 USD att köpa av en indisk WP-utvecklare.
    - Inga tecken på att det ligger ett riktigt företag bakom sidan som kan hantera kunder och ge goda ersättningar för leads.

    Nu känner jag inte igen ditt användarnamn så du kanske har ett gott rykte här på forumet eller något annat jag missar att erjbuda. Men utifrån det jag ser från tråden är det svårt att motivera varför man inte bara skulle köra allt solo om man var sugen på att ge sig in i flyttbranschen..

  3. #3
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Tack för ditt svar, vet inte om det kanske är jag som är dålig på att skriva, eller om det är du som inte riktigt förstår vad jag ville med tråden, men, men, det är därför vi har ett forum att diskutera i .. =)

    Citat Ursprungligen postat av linkjuice Visa inlägg
    Är lite osäker på vad det är som du erbjuder vid ett samarbete. Det är nog bra att förtydliga. Det enda jag ser nu är:

    - Ett domännamn som inte är särskilt värdefullt. Flyttransport + flytt transport har ca 110 sökningar aggregerat. Dvs domännamnet i sig är inte särskilt starkt
    Domännamnet i sig är ämnesrelaterat, så det duger gott och väl.

    - En hemsida som är väldigt tunn och saknar innehåll. Samma design kostar kanske 10 - 50 USD att köpa av en indisk WP-utvecklare.
    Designen är orelevant i nuläget, då det är en temporär webbsida upplagd bara utan innehåll.

    - Inga tecken på att det ligger ett riktigt företag bakom sidan som kan hantera kunder och ge goda ersättningar för leads.
    Bolag bakom är ganska orelevant just nu för denna diskussionstråd.

    Nu känner jag inte igen ditt användarnamn så du kanske har ett gott rykte här på forumet eller något annat jag missar att erjbuda.
    Ungefär lika lite som din profil med 16 inlägg.

    Men utifrån det jag ser från tråden är det svårt att motivera varför man inte bara skulle köra allt solo om man var sugen på att ge sig in i flyttbranschen..
    Klart man kan köra ensam om man har all kompetens som behövs, samt tid.

    Tanken med inlägget är dock att hitta samarbetspartners, samt att kanske öppna upp ögonen hos andra med olika kompetenser att samarbeta i forumet, sista åren känns det som forumet har gått mer åt en individualistisk tjänst för att göra reklam för det man håller på med, och det har tappat den goa känslan av samarbete och delning av kunskap.

    Tror säkerligen att det finns medlemmar med olika kunskaper som skulle kunna tänka sig att samarbeta med andra i forumet.

    Men, men, vad vet jag .. Kanske för gammal för dagens individualister, för att förstå det .. =)

    Tack för ditt svar i alla fall ..

  4. #4
    linkjuices avatar
    linkjuice linkjuice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    28
    Hej igen,
    Var inte meningen att hoppa på dig med mitt inlägg, ber om ursäkt om det uppfattades så.

    Det jag menade var att hemsidan i själv inte motiverar ett samarbete mer än utifrån att slippa arbeta ensam. Det förtydligade du i ditt svar nu och det är säkerligen något folk vill göra

    Håller med dig om att forumet och SEO-sfären överlag hade gynnats av mer samarbete och kunskapsdelning. Framförallt SEO är ju väldigt enkelt att hitta win-wins i.

    Lycka till med ditt projekt!

  5. #5
    Startifys avatar
    Startify Startify är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    98
    Tack för ditt svar igen, vi får väl se om det blir något med projektet, om det är någon som nappar därute, ny eller gammal inom detta, spelar ingen roll, vi utvecklas tillsammans i ett prestigelöst samarbete.

    Hör av er, om ni vill utvecklas tillsammans .. =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kanske problem med tema
    Av StefanBergfeldt i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 07:44
  2. Kanske?
    Av Tina Isola i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 16:14