Resultat 1 till 4 av 4

Kan inte lägga in nytt kort i Google Ads

  1. #1
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Hej!

    Jag fick precis ett nytt företagskort från Swedbank. Försöker uppdatera kortet jag har registrerat hos Google Ads till det nya kortet, men de accepterar det inte.

    Swedbank säger att problemet ligger hos Google, men de är ju inte de lättaste att få tag i..

    Är det någon här som haft samma problem och löst det?

    Är det någon här som fått ett nytt kort från en annan bank än Swedbank 2021 som Google Ads har accepterat? Känns ju helt sjukt att en lösning eventuellt blir att byta bank/en extra bank.

    Någon som har något annat tips?

  2. #2
    osgms avatar
    osgm osgm är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    1
    Kom hit endast för att se om någon annan har detta problem.

    Jag har inte kunnat använda Adwords på över 6 veckor nu p.ga. detta problem. Jag har försökt uppdatera mitt kort i ett gammalt konto från 2015 men även skapa ett helt nytt konto, det är omöjligt. Har företagskort (VISA) från Handelsbanken, två privata kort (MasterCard), INGET GÅR ATT ANVÄNDA.

    Jag har varit i kontakt med Google support flera gånger och detta är ett känt fel. Problemet är de nya reglerna för onlinebetalningar inom EU, PSD2, som innebär att du måste bekräfta köp med tvåfaktorsauth (BankID-popup). Tydligen är denna funktion helt trasig i Ads och funkar inte alls för "vissa europeiska regioner".


    Det är helt sjukt att en jätte som Google med en flaggskeppsprodukt som Ads i princip har varit helt otillgänglig för nya kunder i ett land som Sverige (eller flera länder?) i över en månad. Vettefan vad som håller på med.

    Det enda tipset jag kan ge är att kontakta supporten och köra igenom deras rutinmässiga instruktioner (pröva annat kort, webbläsare etc) tills dom till slut ger upp och "skapar ett ärende" där du får skicka skärmdumpar. Om vi är flera som gör detta så kanske det prioriteras upp någon gång...

  3. #3
    Robban9007s avatar
    Robban9007 Robban9007 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    2
    Det är många i Sverige som har samma problem. Det har att göra med att Google gör förändringar i sina betalningsvillkor för EU-länder. När eller om det blir löst vet jag inte, men med tanke på att det är Google vi pratar om så känns det som det kan ta ett tag. Om du inte har provat än så kan du testa logga in i appen och lägga till ditt kort där, det har funkat för en del.

  4. #4
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    vi har samma problem fråga supporten, fick en lista med massor av saker man kunde testa.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. anmäla min blogg på nytt till google?
    Av Noksi i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-16, 12:58
  2. Ad-words tar inte mitt e-kort
    Av Joachim F i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 01:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 17:17
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 23:02
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 20:08