Resultat 1 till 1 av 1

Problem med sidor som inte syns i Serpen, trots indexerade - Någon som upplevt samma?

  1. #1
    NHCs avatar
    NHC NHC är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    24
    Hej alla,

    Jag hoppas att ni har det fint. Vi har ett bekymmer som började i mitten av oktober 2023 som påverkat flera av våra svenska sajter. Vi har märkt att sidor som är korrekt indexerade inte längre visas i sökresultaten (Serpen), trots att allt ser normalt ut i Google Search Console (GSC).

    Jag har även pratat med andra branschkollegor som kan bekräfta det samma, men vi har ingen lösning på att.

    Jag har testat en temporär lösning som innebär att ta bort 80% av innehållet på en sida, omindexera den, och sedan vänta ett par timmar. Sidan kommer sedan tillbaka i serpen igen, men försvinner så fort original innehållet återställs. Låter man sidan vara "rensad" så finns den kvar i Serpen.

    Har någon annan haft samma problem? Alla tips eller insikter om hur man kan fixa detta på ett mer beständigt sätt skulle vara väldigt uppskattat. Kanske har någon hört om en uppdatering eller en fix som är på väg? För Google själva verkar förneka att dom har ett problem.

    Ser fram emot att diskutera detta med er.
    Senast redigerat av NHC den 2024-04-10 klockan 08:37.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-12, 03:03
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 16:36
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 01:49
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:52
  5. Problem att få sidor indexerade i google...
    Av Guitarkalle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:10