Resultat 1 till 6 av 6

Inga nya trådar

  1. #1
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Känns som ingen är på detta forum längre. Inga nya trådar.

  2. #2
    Erik Stenmans avatar
    Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5
    En faktor som påverkar kan vara att tillförseln av nya medlemmar är begränsad. Jag tror exempelvis inte att man får registrera sig utan att det endast är gamla användare som kan posta?
    Google Analytics konsult – Optimest AB

  3. #3
    linkjuices avatar
    linkjuice linkjuice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    28
    Håller med dig, tycker det är väldigt tråkigt. Inte varit medlem här eller på wn i många år men av andras redogörelser har man förstått att både aktiviteten och nivån har sjunkit.

    Även besviken av den nivån som hålls i facebook-grupperna. Känns som att majoriteten av alla fråge-inlägg hade kunnat undvikas med en snabb google-sökning. Lite oroväckande med tanke på att det är just SEO-grupper ._.

    Tycker twitter är OK men i övrigt är det typ bara engelska SEO-influencer man får vettig info/tips från atm. Var hänger alla duktiga svenska SEO-are numera?

  4. #4
    Erik Stenmans avatar
    Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5
    WN var verkligen aktivt för 8–10 år sedan.
    Men i många forum skriver man att det var bättre förr också.

    Jag håller med om att de öppna Facebook-grupper som finns är avskräckande.
    Att dela kontorshotell eller liknande med andra som jobbar med SEO tycker jag är givande.
    Google Analytics konsult – Optimest AB

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Spammare är här kan jag lova får plocka bort en del varje vecka från nya medlemmar.
    Men hela branschen har både stabiliserat sig till viss del och blivit fragmenterad. Började redan för länge sedan när folk hellre ville ha uppmärksamhet på sina egna bloggar och/eller på sina företagswebbplatser.
    Redan då försvann en del som skrev här och på WN.

    Sedan som ni nämner fler andra källor på nätet, Google Wave blev inte långvarig med Google+ tog över en hel del men fortfarande spritt totalt. Då ihop med att har man varit inne i branschen i runt 20år så är det egentligen inga större nyheter om SEO som Google kommer med. Men det krävs att man har perspektiv hur det har varit förr.
    Etableringen av företag som hållit på ett tag märks också att de arbetat upp en kundunderlag och har inte samma behov att sprida kunskap i andra kanaler.

    Men samtidigt dyker det ständigt upp nya aktörer som tror att branschen är lätt att lära sig och enkelt att tjäna pengar trots att de ofta saknar baskunskaper. Om man prenumererar på ordet sökmotoroptimering i Google Alert får man noteringar fler gånger i veckan att det kommit något nytt nystartat företag
    Vilket också kan förklara rena nybörjarfrågor för de som anser sig vara proffs på SEO.
    Så vad att göra åt det för att få mer aktivitet här?
    Jag har inte svaret på det men kom gärna med förslag.

  6. #6
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Försök nå ut till firmorna och berätta att ni finns? Annonsera? Kanske på något sätt vara delaktiga eller informera på event eller mässor? Om någon har lite engagemang bara, så tror jag att det inte borde vara helt omöjligt att kicka igång någon aktivitet här igen. Eller?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Minska antal trådar?
    Av Tommy i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-10-29, 09:48
  2. Städat i en del trådar
    Av Urban G i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 01:02
  3. Olästa trådar
    Av MattiasN i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:15
  4. Trådar som flyttas
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 17:42