Resultat 1 till 3 av 3

Flera domäner som pekar mot samma sida

  1. #1
    Silversurfers avatar
    Silversurfer Silversurfer är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    apr 2021
    Inlägg
    2
    Hej,

    Har lite funderingar kring hur 301 redirects påverkar SEO. Säg att man har en webbplats med exempelvis domänen nybil.se. Och man skulle även lyckas få tag på domänerna köpabil.se och bilbutik.se. Om man då gör 301 redirects från de två nyköpta domänerna och pekar dem båda mot nybil.se. Påverkar det sidans SEO negativt? Eller kan det vara positivt, eller är det helt enkelt neutralt och påverkar inget.

    Kommer Google ge mer träffar till min sida nybil.se, när man Googlar på exempelvis sökorden köpa bil, köpabil eller bilbutik?

  2. #2
    Kackalorums avatar
    Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Om köpabil.se och bilbutik.se själva inte har några inlänkar så spelar det ingen roll.
    Om köpabil.se och bilbutik.se har inlänkar så kan det ge viss positiv SEO-effekt (men mest gör man detta för att få eventuell trafik från dessa "andrahandslänkar")

  3. #3
    Silversurfers avatar
    Silversurfer Silversurfer är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    apr 2021
    Inlägg
    2
    Aha okej. Tack för svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Använda h1 flera gånger på samma sida?
    Av pettolajnen i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 15:49
  2. flera domäner, samma sida. Vilken pekare??
    Av evilaid i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:08
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 19:25
  4. Flera domäner under samma IP
    Av Marcin i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 16:13
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03