Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 32 av 32

Exempel på hög trust

  1. #31
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Pokerstjärna
    Ok.
    När det gäller trust och designbyte & innehålls byte av text och bilder, hur ser google på det om man gör det på "rätt" sätt?
    Jag har en hobbysajt som rankas väldigt högt på sina sökord (där en konkurans finns).
    Jag ska göra design byte på den samt byta ut all text som finns då jag kommer att utveckla den.

    Vad bör jag tänka på först och främst?
    Att det i grunden skall vara samma site, samma ordrymd och inte uppenbart en helt ny site. Och naturligtvis helst behålla alla gamla urler. 301r fungerar men kan mycket väl (om det är en site med mycket hög trust) trigga en manuell kontroll, särskillt om man lägger på Adsense, affiliateprogram eller annan spritdrycker.se eller vidtar andra kommersiella åtgärder.

  2. #32
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    En gammal domän kan ligga utan aktivitet i flera år. Börjar du uppdatera den så hämtar den sig mycket snabbt.
    En gammal avregistrerad domän kommer igång mycket snabbt om man aktiverar den. (Lite beroende på hur länge den varit avreggad. samt kvarvarande inlänkar.)
    Så ålder har betydelse, detta oavsett om det har varit aktivitet eller inte.
    Som Feldon säger, det optimala är att skaffa/köra igång en gammal domän. I konkurrensen med en ny så vinner den gamla. Under förutsättning att åtgärderna är lika för de två domänerna.
    Det enklaste sättet är att prova sig fram. Gör man det så kommer man se att det stämmer med att ålder ger företräde. Det är delvis det som är Trust.
    Kan bara bekräfta det Urban skriver här. Jag började för ett år sedan att jobba aktivt med SEO med en "gammal sajt" som förvisso hållits uppdaterad men ej haft många inlänkar. Konkurrensen gällde ett mycket svårt keyword. När länkarna började strömma in så hände det till en början ingenting men efter ett några månader så började marschen i SERPsen. Jag måste medge att jag är mycket förvånad över resultatet. Så det står klart utifrån mitt perspektiv att följande är extremt viktigt:

    1 - ålder på "keywordanspråket" dvs. hur länge du har "sagt" att du vill konkurrera med ett visst keyword (därmed också domänens ålder).
    2 - inlänkar till "keywordanspråket"

    Jag har en annan domän som gör anspråk på några av de tuffaste keywordsen sedan 2004. De sajter som rankar "sidan ett" har ungefär samma ålder. Den sajten har knappt en inlänk och har ej heller uppdaterats särskilt ofta dvs den står på ungefär samma sidantal som vid starten. Jag kommer inom kort att börja jobba med den för att se hur pass avgörande "anspråksåldern" är för Google.

    En tredje sajt som vi körde igång i årsskiftet (vi köpte en domän som ej användes) rankar också förvånansvärt bra med relativt konkurransutsatta keywords. Efter en koll i archive.org visade det sig att domänen var aktiv under ett par månader 2004 då webhotellet hade lagt upp en defaultsida när domänen köptes. Eftersom domänens URL överensstämmer med "anspråkskeywordsen" så låg texten i fetstil på den sidan. Bara att tacka och ta emot
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. ett klart exempel på sidvärde
    Av John Ivarsson i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 18:11
  2. "Kul" exempel med Googles rättstavning
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 16:32
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:51
  4. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03
  5. Extremt exempel, sandlåda?
    Av Jim Westergren i forum Googles sandlåda
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:40