Resultat 1 till 9 av 9

500 nya inlänkar

  1. #1
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Jag tänke se om man kan få lite råd så att jag inte gör bort mig med att länka för många inlänkar till en sida för snabbt.

    Jag har en stor sida bland annat med ca: 500 html-undersidor om, låt oss säga roliga filmer.

    Nu har jag inga utlänkar från de sidorna och de har all PR 1-2.

    Jag tänkte därför lägga till en länk på varje sida, dvs 500 länkar totalt sett, som blir till inlänkar på en av mina andra sidor inom samma tema.

    Men det känns som google inte kommer köpa att det är naturliga länkar om jag slänger upp 500 länkar med tre - fyra olika länktexter till en och samma sida.

    Sidan jag tänkte länka till är 3 månader gammal, har PR 3 och cirka 1000 inlänkar totalt sett enligt google, yahoo och msn.

    Är det nån som kan komma med nåt gott råd?

    Eftersom jag har en tredje sida som snuddar inom samma område kanske jag skulle dels upp det så att det blir 250 länkar till varje sida?

    Ska jag ha lite olika länktexter? Placera dem gradvis?

    Jag har såklart läst diverse råd om länkstrategier, naturligt beteende osv men hoppas på nåt gott råd nu när det finns ett konkret exempel.

    Vill verkligen inte bränna min nya sida pga klantighet. Eller finns det inget att oroa sig för. Nån som vet?

    MVH Jimmy

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Gör inte allt på samma gång.

    Ta ett tiotal länkar i veckan max. Blanda detta med kataloglänkar och "naturliga länkar" från andra sidor inom samma område.

    Har du tre sajter så ta tre länkar från varje sajt / vecka till att börja med.

    Hur ofta är Google på besök på dina sidor som du tänkt länka ifrån. Skulle Google komma en gång i månaden skulle de hitta massor med nya länkar till din nya sida.

    Ta det lungt i början är mitt råd. Sen när du har en rejäl mängd länkar kan du köra hårdare.

    Man vet aldrig var gränsen går förrens man har gått över den.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag tycker inte att du skall göra en sitewidelänkning alls, det ger mer om du håller dej till en eller 2 sidor. Se till tt du har en riktigt stark intern länkstruktur på siten med 500 sidor istället, då ger de enskilda utlänkarna mer kraft efter som malla sidor på siten blir stark.

  4. #4
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Tack för era svar.

    Jag får fundera lite på hur jag lägger upp det. Vet inte om det spelar in med glömde skriva att de 500 sidorna tillhörde en undersida till en undersida ... hela sajter kanske består av 700-800 sidor, bara det att underkategorin jag pratar om vuxit sig väldigt stor.

    Däremot är min interna länkning på de undersidorna till undersidan helt kass så där har jag nåt att fixa.

    Skriv gärna en rad om nån mer har nåt att tillägga.

    Hej svejs // Jimmy

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy
    Tack för era svar.

    Jag får fundera lite på hur jag lägger upp det. Vet inte om det spelar in med glömde skriva att de 500 sidorna tillhörde en undersida till en undersida ... hela sajter kanske består av 700-800 sidor, bara det att underkategorin jag pratar om vuxit sig väldigt stor.

    Däremot är min interna länkning på de undersidorna till undersidan helt kass så där har jag nåt att fixa.

    Skriv gärna en rad om nån mer har nåt att tillägga.

    Hej svejs // Jimmy
    PMa gärna urlen så kan jag kasta ett litet öga på det om du vill!

  6. #6
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Det kan vara idé att försöka välja sidor som har lite relevans till det du länkar till. Om du har tid/ork att göra den kollen.
    En bra tumregel för länkning är ju att ställa frågan: Finns det en rimlig chans att nån som läser den här sidan vill se den som jag länkar till? Är svaret JA är oddsen 99% att det är bra SEO. Är svaret NEJ får du läsa dagens dagsnoteringar för ifall det råkar vara bra SEO just den här månaden...

  7. #7
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    I det här fallet är det helt relevant, båda sidorna är inom samma tema, ämne etc, så det borde inte bli nåt problem ur den synvinkeln, snarare tvärtom, precis som du skriver (=bra SEO).

    // Jimmy

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Varierad ankartext kanske?

    Men i allmänhet tror jag att genom att det finns en ägar/affärsrelation och det är relevant så är det mest korrekta och det som ger mest långsiktigt att sätta länken sajtvidd till första sidan.

  9. #9
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Jag tror jag gör det.

    Tänkte på att andra gör likadant typ aftonbladet länkar till sina medier, blocket, viktklubb, hitta, mötesplatsen och allt vad det heter på jag tror alla sidor på sajten... även om det mer är bilder eller annonser än textlänkar.

    Får väl ta lite i taget med för att gardera mig och ev variera ankartexten för att pussha vissa sökord.

    Tack för all hjälp. Uppskattas.

    // Jimmy

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Plugin till Wordpress som räknar inlänkar
    Av Gustaf i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 21:35
  2. Bra placeringar ger bra med inlänkar
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:38
  3. Tiden det tar innan inlänkar ger effekt
    Av erila107 i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 17:30
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:51
  5. Antalet inlänkar
    Av rickardx i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:37