Resultat 1 till 11 av 11

Köpa inlänkar

  1. #1
    Duvethans avatar
    Duvethan Duvethan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    9
    Driver en svensk hemsida. Har nu hittat ett företag som lägger till ens hemsida i länkkataloger emot en viss summa pengar. Miniumum att köpa var 100 stycken och man fick välja flera olika länknamn och sidbeskrivningar.
    Sidorna hade minst pagerank 3 och de skulle lägga till min hemsida i 5 kataloger om dagen.

    Men jag är lite osäker på vad det kommer ha för betydelse att sidorna är engelska. Vad säger ni, måm som har prövat något liknande?

  2. #2
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Det finns många som erbjuder "manual submission service". Nu betyder ju inte anmälningar till kataloger att du automatiskt får länkar - det är ju varje katalogägare som godkänner länkarna.

    Har du en svensk sida som submittas till 100 engelska kataloger kan jag säga att du inte kommer få många länkar godkända.

    Lägg tiden och pengarna på att först se till att din sida håller någon slags kvalitet, och därefter lägga till den i de svenska katalogerna som finns.

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Duvethan
    Driver en svensk hemsida. Har nu hittat ett företag som lägger till ens hemsida i länkkataloger emot en viss summa pengar. Miniumum att köpa var 100 stycken och man fick välja flera olika länknamn och sidbeskrivningar.
    Sidorna hade minst pagerank 3 och de skulle lägga till min hemsida i 5 kataloger om dagen.

    Men jag är lite osäker på vad det kommer ha för betydelse att sidorna är engelska. Vad säger ni, måm som har prövat något liknande?
    Det är bättre att du lägger pengarna på att leta riktigt bra länkar, katalogannmälningarna kan du ju göra själv, på searchengingecolossus .com hittar du massor att jobba med!

  4. #4
    Duvethans avatar
    Duvethan Duvethan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    9
    Det finns en garanti med att jag minst blir godkänt i 50 stycken kataloger. Dom håller på tills jag minst fått det antalet. Jag kommer själv lägga till sidan i alla svenska kataloger men tanken bakom det här var att snabbare få högre pagerank.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Duvethan
    Det finns en garanti med att jag minst blir godkänt i 50 stycken kataloger. Dom håller på tills jag minst fått det antalet. Jag kommer själv lägga till sidan i alla svenska kataloger men tanken bakom det här var att snabbare få högre pagerank.
    Nja, är ändå tveksam, du kan ju betala betalkataloger som ofta har lite högre kvalitet och färre antal länkar. Jag anmäler alltid mina sidor till kataloger, och jag begränsar det aldrig till kataloger på sidans språk. 50 kataloger är inte särskilt svårt att bli godkänd i.

    NU vet jag ju inte vad det skulle kosta, men jag skulle tro att om du tar de pengarna och satsar dem på några stycken länkar av riktigt bra kvalité så tjänar du på det.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Låter lite halvskumt. Undersidorna lär ju inte ha pagerank 3 heller.

    Men det är klart. Är det billigt så kan det kanske vara värt... Det beror på seriositeten och vilka kataloger det gäller.

    Själv hade jag nog inte hoppat på erbjudandet. Inte när det är en svensk webbsida.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Engelska länkar tar i allmänhet sämre. Flera i forumet har konstaterat det.

    Det finns undantag vilket jag själv konstaterade när vi blev bloggade om aloe vera av en fotograf, vars creative commons bild vi använde, som hade en PR 7 blogg.

    Kataloger är kataloger och de är viktiga del av SEO även om de ger mindre än vad de gjort. Jag skulle rekommendera dig att börja med att göra gratis submit till alla fria svenska länkkataloger och se vad det ger.

    Och efter det ta några varv och tipsa din sajt till alla relevanta bloggarre och svenska sajter. Och kanske därefter se om du på något sätt ev. kan få ut mer av kataloger. Men ev. snarare innan dess titta och bygga upp verksamhetssystem kring sociala nätverk och artikelbanker.

    Men underskatta inte vad man får ut på att helt enkelt tipsa sajter.

  8. #8
    Duvethans avatar
    Duvethan Duvethan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    9
    Om vi säger så här, det kostar 18 dollar.

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Ja då är det ju bara att köra på tycker jag.

  10. #10
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Om vi säger så här, det kostar 18 dollar.
    Om du redan bestämt dig för att prova och inte tycker att det spelar någon roll att förlora 18 dollar, varför frågar du ens?

  11. #11
    Duvethans avatar
    Duvethan Duvethan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    9
    Jag har inte bestämt mig. Men det pratades tidigare att det beror på priset. Jag är inte insatt i vad det kostar att bli tillagd i svenska kataloger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpa utgången domän
    Av Waldo i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:49
  2. Bra placeringar ger bra med inlänkar
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:38
  3. Skum Pagerank på en site jag tänkt köpa
    Av robbanf i forum PageRank
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:45
  4. Antalet inlänkar
    Av rickardx i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:37
  5. Vilka sätt har vi att kunna skaffa inlänkar på?
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 17:54