Resultat 1 till 2 av 2

Arkiv på tidningar

  1. #1
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    http:// www. hermesius.com/

    Dessa ligger bakom flera sajter som är rena SPAM sajter. På deras sida kan man se vilka som är deras kunder.

    Det som stör mig mest är att sidorna börjar ranka bra på mina sökord men de tillför ju i princip ingenting.

    Jag anser att det är rena MFA sidor. Eller är jag helt ute och cyklar i min frustration över att tidningar pga trust kan skicka upp dessa skitsidor.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Hej!

    Vi har redan en tråd om det här:
    SEO och Adsense spam

    Håller helt med dig. Faktiskt var det hela ännu värre tidigare då de gjorde skräpsidor som inte hade något överhuvudtaget med artiklarna som länkades.

    Numera finns i alla fall ordet med på sidorna som länkas in. Men något värde för besökaren som kommer till de där sidorna finns endast i enstaka fall just genom att man knappast söker artiklar som mer eller mindre slumpmässigt råkar innehålla ett ord.

    Jag har bråkat en del om det här också: ICA Kuriren

    Min inställning just nu är att det här gynnar oss. Sidorna rankar förvisso men endast i enstaka undantagsfall orkar de att ranka högt. Jag upplever att tidningarna tappar trust och från flera hyggligt värdefulla sökord som vi övervakat och där ICA Kuriren, UNT och någon tidning till funnits innan går de nu ner.

    Men det hela är ytterst omoraliskt och min inställning är att tidningar som köper det här inte ska ha länkar från seriösa sajter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilka tidningar är intressanta?
    Av Anders Granström i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:09