Resultat 1 till 12 av 12

Eniro inleder samarbete med Jajja

  1. #1
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Eniro inleder samarbete med Jajja

    Eniro vill kunna erbjuda tjänster inom sökoptimering till sina kunder. Genom ett nytt samarbetsavtal med Jajja Communications ska det bli möjligt.

    http://www.idg.se/2.1085/1.97243

    Ja vad säger man?

    Eniro har hela tiden rekommenderat Jajja till oss. Så det är väl ingen nyhet att de har samarbete. Det kanske är lite tätare samarbete som tas fram nu.

    TS revision Ja den är ju mycket värd. En grupp för inbördes beundran som inte har någon djupare koll på SEO och som silar sand men släpper igenom sprängsten.

    Jag har hittills inte sett en enda TS revision som underkänner ett företag inom detta område.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #2
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    .. dessutom är, eller i alla fall HAR idg.se samarbetat med Jajja. Det märktes lite väl mycket i höstas i Internet World. Jajja fick figurera rätt fritt.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är ju lite komiskt att det satsat så mycket åt det här håller nu när värdet av de aktuella metoderna minskas. Men leverantörerna måste väl expandera upp nätverken för att bibehålla effekten.

  4. #4
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Marcin: Vad syftar du påmer exakt? (Har jag missat något?)

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Jag tror att han menar att i princip allt företaget gjorde kom med i tidningen. På ett positivit sätt enbart.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Jag tror att han menar att i princip allt företaget gjorde kom med i tidningen. På ett positivit sätt enbart.
    Mja. Snarare att de fick så mycket utrymme att tala fritt om oseriösa företag. Något som självklart lyfte fram Jajja själva som något slags ljuspunkt i branschträsket.

    Notis: Jag gillar inte företaget för att de tog 20 000 + moms per år för lite länkar på jots.com och wists.com. Jag fick tjatade på att få veta hur jag kunde göra min sajt bättre men fick bara tala med försäljare som, jag nu i efterhand förstår, inte var pålästa alls. ... iofs, jag har dem lite att tacka för att jag tog tag i saken själv och lärde mig SEO. =) dyr inspiration dock.
    Senast redigerat av Marcin den 2007-03-01 klockan 02:22.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    s, jag har dem lite att tacka för att jag tog tag i saken själv och lärde mig SEO. =) dyr inspiration dock.
    Du verkar ju nytänka kring SEO också. Var ganska imponerad om din idé med trislotterna. Seriöst, billigt och gissar jag ganska effektivt.

    Jots
    Är någon intresserad kan jag lägga in er i Jots för 500 kr per år

  8. #8
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Du verkar ju nytänka kring SEO också. Var ganska imponerad om din idé med trislotterna. Seriöst, billigt och gissar jag ganska effektivt.
    Synd bara att Sverige är så litet...

  9. #9
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    Jag fick tjatade på att få veta hur jag kunde göra min sajt bättre men fick bara tala med försäljare som, jag nu i efterhand förstår, inte var pålästa alls. ... iofs, jag har dem lite att tacka för att jag tog tag i saken själv och lärde mig SEO. =) dyr inspiration dock.
    Precis!!! De flytande svaren gjorde på något sätt att man trodde att de hade någon stor hemlig kunskap som var så speciell så de inte ville avslöja den. Sen när man själv lärt sig mer märker man att det är för att de inte riktigt vet vad de talar om...

    Idag kom mailet om samarbetet med Eniro till oss kunder (jag har kvar på mitt år som kund) Bara en massa kod. Det är det enda nyhetsbrevet jag någonsin får som inte "fungerar" och jag får scrolla 3 km kod för att hitta vad det är de försöker säga. Kan väl vara någon inställning i browsern (använder oftast webmail då jag sitter vid olika datorer) men alla andra nyhetsbrev funkar ju.

  10. #10
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Idag kom mailet om samarbetet med Eniro till oss kunder (jag har kvar på mitt år som kund) Bara en massa kod. Det är det enda nyhetsbrevet jag någonsin får som inte "fungerar" och jag får scrolla 3 km kod för att hitta vad det är de försöker säga. Kan väl vara någon inställning i browsern (använder oftast webmail då jag sitter vid olika datorer) men alla andra nyhetsbrev funkar ju.
    Nja alla andra nyhetsbrev du läser fungerar. Men det är otroligt svårt att få ett nyhetsbrev/automatiskt kundutskick att fungera om man försöker göra något avancerat med det. Tro mig jag har försökt skicka html-formatterade mail via script och liknande och idag finns det inget vettigt stöd för det. Men det är på gång vad jag förstått, kanske redan kommit t.o.m.

    Så ska man skicka egna brev så ska man antingen veta vad personen man skickar till har för klient/webbmail eller låta bli att försöka formattera mailet överhuvudtaget.

  11. #11
    Trådlösts avatar
    Trådlöst Trådlöst är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Cyberspace
    Inlägg
    23
    Jag kör med PHPList från Tincan. Jag och Nobelstiftelsen i gott sällskap med 4000 andra listor. Har du provat denna vill du aldrig byta, jag lovar...

    Testa den på httpx://www.tradlost.se/lists/
    Senast redigerat av whyld den 2007-04-30 klockan 23:40. Anledning: Avlänkat enligt forumets regler

  12. #12
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    nja jag gick över till vanliga text-mail för att hantera mina utskick...

    informationen går fram även om det kanske hade vackrare med bilder och sånt...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)