Resultat 1 till 16 av 16

Sammanställning av bloggar om SEO

  1. #1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Håller på att sammanställa en lista på Svenska och utländska bloggar om SEO.
    Inte kommit så långt men eftersom jag vet att iaf ett par stycken här bloggar själva så tycker jag det är bäst om de själva lägger in sin blogg och lite kort info om den.

    Den sidan som är aktuell finns på: http://www.seo-wiki.se/Bloggar_om_SEO

    Det är bara att lägga in din egen blogg eller någons annans som du tycker är bra och värd att vara med.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Om du lyfter bort "nofollow" på länkarna så skall du nog se att fler vill lägga in SEO bloggar.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det kanske är bra med nofollow på länkarna? Hans Wikipedia är ju rimligen till för verkliga läsare och nofollow lär väl minska trycket från rena spam-SEO-bloggar som läggs in.

  4. #4
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Du förespråkar ju redaktionellt kontrollerade länkar Hans, och om David uppmanar till att han vill lista bra resurser inom området så blir dessa redaktionellt kontrollerade. Enligt detta argument förstår jag inte syftet till varför Nofollow skall behövas (förutom att motverka ryska Spa**are)
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Paul Shallow
    Du förespråkar ju redaktionellt kontrollerade länkar Hans, och om David uppmanar till att han vill lista bra resurser inom området så blir dessa redaktionellt kontrollerade. Enligt detta argument förstår jag inte syftet till varför Nofollow skall behövas (förutom att motverka ryska Spa**are)
    Jag delar din uppfattning i princip men det kanske är en praktisk fråga för David också? Det finns ju lätt några hundra SEO-bloggar bara på svenska och flera tusen på engelska.

    Ryska spammare driver mig förövrigt fullständigt tillvansinne. Vad är det med ryssar och spam?

  6. #6
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Att ta bort norelfollow är inte aktuellt. Framför allt eftersom det då måste göras på samtliga länkar (vad jag vet). Det finns ju ett par fördelar att finnas med på sidan så jag tycker det bör räcka för att ev lägga in sin sida/blogg i listan.

  7. #7
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Tycker att det är bra att det är nofollow på länkar som man inte administrerar helt själv Din wiki verkar dock vara nere för tillfället, jag får upp en felsida.
    Jag får kolla in senare.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  8. #8
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ajdå! Illa! Funkade fin fint innan idag... Tack för att du sa till!

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tja klarar inte en.wikipedia.org av att hålla den redaktionella kontrollen på länkarna måste det ju vara tufft för David att orka med det. Massor av bloggar att kolla.

    Jag har nog med att följa upp katalogerna som jag länkar till för att se att de inte länkar in något otrevligt.

  10. #10
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Felet beor på en uppgradering av PHP versionen på webbhotellet vilket skapat problem i MediaWiki om man inte kör senaste versionen. Kommer uppdatera/fixa detta i helgen...

    (Skrev tidigare att allt var OK nu men var för snabb med det )
    Senast redigerat av David Nilsson den 2007-03-04 klockan 02:21.

  11. #11
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Pinsamt att erkänna det men har inte hunnit fixa problemet på SEO-wiki.se förrän idag Nu ska allting fungera så det är bara att bidra med info igen om ni känner för det.

  12. #12
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Stavfel:

    Fyra nyanser av brunt - Om sökmotoroptimering i kategorin med samma namn på Fyra nyansera av brunt.

  13. #13
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag kanske vill nyansera lite ...

    Jahej. 600 inlägg i seo-forum nu också :P

  14. #14
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Jag är ingen mästare på wiki men man kan iof låsa avdelningar som publikt inte ska gå att ändra, men om det erbjuds utan nofollow vet jag inte. Egentligen spelar det ingen roll. Förstår inte varför jag tar upp ämnet igen
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  15. #15
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  16. #16
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ponting: SEO-wiki.se ligger på FS data. Dragit in MediaWiki själv så det är inget som är förinstallerat...

    FredrikMH: Problemet är att man inte kan sätta länkar med eller utan rel="nofollow" per länk. Så det blir allt eller inget och eftersom det blir en hel del länkar så har jag valt att köra med nofollow...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Inte att missa! Bra sammanställning
    Av Jim Westergren i forum Googles sandlåda
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 22:54
  2. Guider för bättre bloggar
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:00
  3. Rätt plattform för webbutiker
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 12:30
  4. Kataloger för bloggar
    Av Per Renemark i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 18:05
  5. SEO- bloggar
    Av Anton Johansson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 18:35