Resultat 1 till 10 av 10

SEO-företag att rekommendera

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tidigare fick vi ganska sällan frågor om SEO-företag men det har förändrats sista månaden. Dels genom att vi samarbetar med fler webbutiker i länkbyten, rankar högt på många termer, så det kommer ett par förfrågningar per vecka från framför allt nystartade webbutiken.

    Via min blogg kommer det ytterligare ett par tre samt även i kontext härifrån. Totalt senaste veckan har antalet förfrågningar varit nio.

    Det här är ett problem därför att jag vet egentligen inte vilka SEO-företag som går att rekommendera. Jag har ju givetvis en lista på företag som jag varnar för men det är ju bättre att ha ett par som faktiskt går att rekommendera som seriösa.

    Det jag söker där är SEO-företag som arbetar med redaktionellt kontrollerade länkar. D.v.s. inga automatiska länkutbytesprogram, länkfarmar eller liknande. Metoder som tycker är ok:

    1) Alla länkar som är seriöst redaktionellt kontrollerade. Att man betalar för dem är inte avgörande.
    2) Att man bygger ett långsiktigt värde för kunden där man inte binder fast kunden i ett "beskattningssystem", d.v.s. man bör även utnyttja fria länkkataloger och inte undvika dem därför att det gynnar kunden oberoende av leverantören.
    3) Artikelbanker är givetvis också ok genom att det är redaktionell kontroll.
    4) Länkbeten är självklart också ok genom att Google själva arbetar med det.

    Om några av er känner igen er i det här så kan ni ju skicka ett PM. Jag vill också få ut något av det, d.v.s. jag vill se ett långsiktigt samarbete som gynnar mig. Och det avser primärt länkkraft.

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Seo-logik tycker jag personligen är ett företag man kan rekommendera. Sedan finns det ju flera andra här på forumet som håller en hög klass.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej de flesta här tror jag går att rekommendera. Men jag vill gärna höra av dem själva att det inte förekommer länkfarmar eller sitemap länkar.

    Därför att vår riktlinje är att vi inte länkar till sajter som köper det och många av de vi får frågor från är nystartade webbutiker som sökt på sitt sökord och kommit till oss.

    Personligen ser jag gärna samarbete med någon mindre. Och viktigt just att de bygger ett långsiktigt värde. Ett SEO-företag som jag menar är fullständigt oseriöst har jag sett t.ex. struntar att anmäla kunderna till de vanliga fria katalogerna. Syftet med det är givetvis att låsa fast kunden hos dem.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Känns väl mest naturligt och logiskt att rekommendera dem som ligger 1:a för det mest använda begreppet inom sin egen bransch, eller? Åtminstone att man ligger på förstasidan. Förstår inte riktigt hur man annars skall kunna se på Internetmarknadsföring. Väldigt enkelt och mätbart. Svart på vitt. Kan en firma optimera sin egen webbplats i topp, så kan dem göra likadant med kunder.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Maccke
    Känns väl mest naturligt och logiskt att rekommendera dem som ligger 1:a för det mest använda begreppet inom sin egen bransch, eller? Åtminstone att man ligger på förstasidan. Förstår inte riktigt hur man annars skall kunna se på Internetmarknadsföring. Väldigt enkelt och mätbart. Svart på vitt. Kan en firma optimera sin egen webbplats i topp, så kan dem göra likadant med kunder.

    Du förutsätter att resultatet på Google just för det ögonblicket är det enda som räknas. Det är inkorrekt för vilken situation som helst eftersom vi lever i samhällen där gemensam moralisk värdegrund har betydelse för merparten av oss.

    Att utgå från din parameter tar inte hänsyn till det. Att SEO-leverantören fått upp ett eller flera företag på någon mer eller mindre relevant term är inte tillräckligt för att jag ska rekommendera företaget. Det finns många metoder för att ranka och metoderna kan grovt delas in i oseriöst och seriöst. Här efterfrågas specifikt seriösa leverantörer.

    Oseriös SEO gör ett antal förutsättningar där kunden tar en affärsrisk förutom att medverka till ett destruktivt samhälle:

    1) Resonemanget tar inte hänsyn affärsrisken d.v.s. man utgår från att kundernas konkurrenter inte anmäler dem till KTH samt tar kontakt med övriga webbplatser som länkar till dem naturligt. Det är ju dock överhuvudtaget inte aktuellt här. Om någon vi länkar gör oseriös SEO är det exakt vad vi gör förutom att ta bort deras länk.

    2) Företagen vill typiskt ha trafiken från oss eftersom vi redan rankar 1 eller topp fyra. Och den möjligheten försvinner ju eftersom vi inte länkar till företag som gör oseriös SEO.

    Dessutom kan man med seriös SEO under en begränsad tid bygga ett varaktigt värde för kunden som består. Vissa företag föredrar ju dock att inte göra det utan hyr ut ett värde som de själva kontrollerar.

    Det är upp till dem men det är ingenting som jag vill rekommendera kunden eftersom samma värde går att få betydligt billigare.

    Det vill säga ett SEO-företag som jag rekommenderar ska bygga ett långsiktigt värde åt kunden med seriösa metoder. Jag ser inte hur din parameter överhuvudtaget säger något om det.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är inte vad jag efterfrågar heller.

    Jag söker ett specifikt företag att rekommendera som jag känner till arbetsmetodiken för. Men den frågan blev löst under dagen. Skickade precis iväg de första 14 leadsen till vår första samarbetspartner. De äldre leadsen får jag kolla upp med först om det är något som är aktuellt fortfarande.

    När det samarbetet är på banan kanske jag tar in en samarbetspartner till.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ok, fattar nu.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ok, fattar nu.
    Jo man vill ju få ut något själv också Och inte riskera att rekommendera något oseriöst.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Men så här har vi beslutat. Alla av SEO-företag som arbetar seriöst och ligger i vår storlek kan ta kontakt med oss för att diskutera så alternerar vi ut leadsen.

    Känns som att vi kan vinna mer på det än att ha ett par särskilda partners. Bibehåller det oberoende som jag tror är viktigt för oss.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO företag spionerar när jag surfar?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:18
  2. Företag söker hjälp
    Av Nisse i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 17:29