Resultat 1 till 23 av 23

VIP - Vem är mest värdefulle skribent på SEO-forum?

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    VIP - Vem är mest värdefulle skribent på SEO-forum?

    Folkets röst har gjort sig hörd, de personer som hjälpt till mest och skrivit mest informella och bra inlägg totalt sätt är ganska känt för de flesta av oss läsare.

    Problemet med detta är dock att det inte bara tar hänsyn till kvaliteten på inläggen utan fokuserar mer på total aktivitet. I ett steg att påverka forumet har jag skrivet en artikel samt plockat fram statistik för vem som verkligen bidrar med mest kvalitetsinlägg och resultatet var för mig en aningen överraskande.

    Läs här själv vad statistiken säger om dig och vilken "kvalitet" dina inlägg på SEO-forum håller (min 70 inlägg)

    Är jag ute och cyklar eller ligger det något i det hela?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Nu kommer jag och brusar lite i din tråd!

    Som ny medlem och "glad SEO-amatör" har jag inte samma djupa kunskap som många andra på forumet. Jag förstår helt din poäng, men måste stå på mig lite. Självklart är jag medveten om att det jag har att bidra med inte är lika värdefull som många andras inlägg, men det vore ju trist att känna att jag inte var välkommen att vara med i diskussionerna? Jag hoppas verkligen att det inte är så du menar...?

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    men det vore ju trist att känna att jag inte var välkommen att vara med i diskussionerna? Jag hoppas verkligen att det inte är så du menar...?
    Inte alls.. Om du läser mer noggrant så menar jag främst att man skall tänka efter mer innan man skriver så att man slipper skriva flera inlägg i samma tråd och förtydliga sig.(vilket jag tydligen bröt emot här eftersom jag var otydlig =) Sedan har jag bara tagit med de som skrivit 70 inlägg eller mer, vilket blir en del inlägg om man lägger kvalitet bakom dessa.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  4. #4
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Det grymma är ju att jag har högre procentsats än Jim the man :P

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo men Jim skriver ju faktiskt en hel del i forumet om ny trådar, ordningsregler, etc som rimligtvis inte kan ge något rykte.

  6. #6
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Detta betyder väl mest att vi har gett för lite poäng till Jim. Rätt orelevant lista om ni frågar mig. Är jag marginellt mer relevant än personen under mig i listan? Jag måste begå rituellt självmord på japanskt vis i så fall.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  7. #7
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Jo, det stämmer... Jim ska egentligen ligga i topp! Han skulle fått startat med 10 000 i ryktespoäng bara för att ha dragit igång forumet

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Sedan har vi ju ryktesutbytena som inte är helt ovanliga :-)

    Men poängen med det verkar ju ha varit att få fotnotlänkarna och som jag uppfattar det efter Googles senaste månaders dansande så är fotnotlänkar i forum värde ytterst lite och kanske ingenting. Men jag kan ha fel.

    Jag ser i alla fall ingen effekt på ranking av dem.

  9. #9
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    . Är jag marginellt mer relevant än personen under mig i listan? Jag måste begå rituellt självmord på japanskt vis i så fall.
    Hehe, kanske skall stödge lite länkkatalog-poäng och framtvinga det självmordet. Rear du ut några resesajter till mig då innan du tar bort dig?

    Sen är det ju så att man kan bevisa det man vill med statistik.
    Det finns lögn, förbannad lögn och statistik
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Väldigt intressant och kul att du gjorde statsen!

    Jag hade en liknande tanke för ungefär 1,5 år sedan angående DP. Alltså inlägg delat med poäng.

    Sedan finns det klart faktorer som stör statistiken lite men grovt sett är det nog bra. Jag får se till att skärpa mig helt enkelt

    Ska kanske fixa till något roligt/intressant vBulletin hack till mitt nästa forum, hmm …
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Seppuku är poesi och det finns en oerhörd skönhet i många av dödsdikterna.

    Själv ligger man ju trea på te. Så en japanskt tecermoni följt av författandet av en dödsdikt i solnedgången och sedan seppuku utan sekundant kan vara ett alternativt.

    Skammen av att ligga trea på te är förstor

  12. #12
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Hmmm, alla verkar vakna denna natt?!? Så brukar det väl inte vara, brukar vara halvdött vid den här tiden... var denna tråd så het att folk vaknade eller?

  13. #13
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om värdet på fotnotlänkarna i Google har jag begränsad erfarenhet av, men jag kan notera i min egen statistik att jag får en del besökare via dem.

  14. #14
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Seppuku är poesi och det finns en oerhörd skönhet i många av dödsdikterna.

    Själv ligger man ju trea på te. Så en japanskt tecermoni följt av författandet av en dödsdikt i solnedgången och sedan seppuku utan sekundant kan vara ett alternativt.

    Skammen av att ligga trea på te är förstor
    Jag har ett litet japanskt te-set, det är bara den stora kniven som saknas. Ingen som är sugen på att starta seppuku-forum.se där vi kan diskutera vår dödslängtan?

    Edit:
    Självklart postas alla
    inlägg i detta nya
    forum som haiku.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  15. #15
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja varför inte. Jag har ju i och för sig "grönt te" som är det sökord som ger trafik.

    Men skammen av att ligga trea på te när omte ligger etta. Seppuku är det enda alternativet. Han har ju kört seriös SEO eller i alla fall inte mindre seriös än vad vi arbetar med.

    Går någon förbi med hjälp av ett automatiskt länkutbytes program är det en annan sak. Då hade man ju den klassiska duellen att ta till. Den här stridstomahawken som amerikanska armen använder i Irak när de går i byggnader kanske vore något. Rent bildigt talat och i skämtsam mening.

    Ett imponderade vapen. Perfekt när de går in i byggnader. Fick den demonstrerad för mig av en brittisk arméofficier som köpt den från en amerikansk soldat när han var stationerad i Bagdad.

  16. #16
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Kul att hamna på förstaplats, men kan väl instämma i att det antagligen beror på faktorn antalet inlägg.

    Antalet inlägg skulle kunna kunna tyda på att jag är mindre socialt engagerad eller att jag har en tendes att välja mina ord (jag hoppas i så fall att inget vettigt inlägg valts bort ).

    Det sociala engagemanget är ju också viktigt. Får ta och skärpa mig.

  17. #17
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    haha...

    Kul sammanställning, om än jag inte riktigt håller med. Som författaren till listan sade, det finns lögn förbannad lögn och statistik

    Snart blir det som vi diskuterade på träffen, att man måste börja satsa på att skriva inlägg som "ryktesbeten" så att man kan hålla sig kvar i toppen

    Själv har jag varit väldigt inaktiv senaste tiden. Mycket att göra kombinerat med en grabb som bara hinner tillbaka på dagis så blir han sjuk igen.

  18. #18
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Författaren till listan har väl i samband med denna tråd själv nått 1:a platsen.

  19. #19
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Snart blir det som vi diskuterade på träffen, att man måste börja satsa på att skriva inlägg som "ryktesbeten" så att man kan hålla sig kvar i toppen
    Det som jag märkt fungerat bäst den senaste tiden är precis vad denna tråd är - En lista.

    Både Hans99 och Paul Shallow har lyckats samla in en del snabba ryktespoäng genom att lägga upp listor.
    En lista är enkel att förstå och ofta användbar för de flesta.


    Nu drar jag ner mitt ryktesgenomsnitt!!!

  20. #20
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Det som jag märkt fungerat bäst den senaste tiden är precis vad denna tråd är - En lista.

    Både Hans99 och Paul Shallow har lyckats samla in en del snabba ryktespoäng genom att lägga upp listor.
    En lista är enkel att förstå och ofta användbar för de flesta.


    Nu drar jag ner mitt ryktesgenomsnitt!!!
    Jo precis men jag är väl den som bryr mig minst om rykte genom att jag inte säljer SEO eller länkar. Jag har dessutom alltid skitit i vad andra tycker om mig. Det gör liksom det samma eftersom det typiskt alltid förr eller senare visar sig att jag har rätt när det kommer till de frågor som engagerar mig.

    Listorna gjorde jag för att jag behövde dem själv och att göra dem här spar lite tid genom att andra lägger till den. Dessutom även för att ge ett alternativt till de små firmorna som köper spam för SEO och visa att det finns enkla saker som de kan göra själva istället för att sitemaplänkar.

    Jag är väl förövrigt en av dem som är mest generöst med att ge rykte på forumet. Jag ger rykte för:
    1) När någon bidrar med information som jag har nytta av.
    2) Om något får mig att skratta.
    3) Om någon tycker som jag i en fråga som engagerar mig.

    Flera av dem som ligger högt på den här listan gör det inte bara av tekniskt bra inlägg utan även därför att de har uttryckt sunda åsikter om spam och vissa länkkataloger, snarare än att försvara destruktiva element som medverkar till att förstöra internet i syfte att profitera.

  21. #21
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jo precis men jag är väl den som bryr mig minst om rykte genom att jag inte säljer SEO eller länkar. Jag har dessutom alltid skitit i vad andra tycker om mig. Det gör liksom det samma eftersom det typiskt alltid förr eller senare visar sig att jag har rätt när det kommer till de frågor som engagerar mig.

    Listorna gjorde jag för att jag behövde dem själv och att göra dem här spar lite tid genom att andra lägger till den.
    Jag kan inte mer än instämma.
    Ryktespoängen är inte av vikt för mig (säljer själv inga SEO-tjänster, utan är här av egna intressen och utveckling av egna projekt). Det engagemang jag har i detta forum beror uteslutande på all intressant och berikande information som även lockat till att själv ta reda på mer.

    Att jag nämnde att listor fungerade som "ryktesbeten" var en ren observation och inget jag tror ni skapat i syfte att få rykte.

  22. #22
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Här har vi förresten den amerikanska tomahawk:en
    www. americantomahawk.com/products/vtac.htm
    Den på bilden har exakt samma tekniska design men skiljer sig i färg från den jag blev förevisad.

    Mycket coolt att man fortfarande använder detta formidabla och traditionstunga närstridsvapen. För hemmaförsvar skulle man dock typiskt vilja ha något kortare och med en spets längst fram men för amerikanska soldater som går in i hus är den perfekt:

    1) Den kan användas för att röja dörren och bråten.
    2) Den kan slå åt sidorna när man går in.
    3) De kan ta ut motståndare som är på nära håll i vilket fall en automatkarbin inte är av stort värde och de har inte pistol eller kpist.
    4) Det krävs ytterst liten träning att bli skicklig i yxstrid.
    5) Yxan kan kastas med precision för att avleda eller slå ut.

  23. #23
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Ytligare än så här kan det inte bli
    Rolig lista i alla fall. Tack för en bra placering!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:47
  2. Säljes: slutaspela.se/com (forum)
    Av elofsson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 11:24
  3. SEO forum?
    Av j0han i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:44
  4. PHP och Mysql forum
    Av Anton Johansson i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 12:22