Resultat 1 till 4 av 4

Boktips SEO / Webbprogrammering

  1. #1
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Jag hittade det inte någon annanstans på forumet (kanske är blind!!) men det börjar ju komma en del böcker om SEO. Så jag tänkte att man kanske kunde lista lite titlar här, kanske också med lite recensioner. Samt även ge förslag på böcker som kan tänkas öka kunskapen om hur spindlarna fungerar och ser på sidorna!


    Web Client Programming with Perl är väl inte egentligen en SEO bok men den tar upp HTTP Headers samt The Robot Exclusion Standard. Borde vara intressant för vissa. Tyvärr så trycks inte boken längre men den finns fri på nätet w w w.oreilly.com/openbook/webclient/

    /Robban

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Ladda ner "seo book", eller titta på nybörjarguiderna. Finns mycket att välja på.

  3. #3
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Själv har jag sneglat lite på "The Search Engine Marketing Kit" från Sitepoint. har varit ett stort fan av Sitepoint allt sedan jag började med webben för 100 år sedan
    Någon som har kollat in denna publikation lite närmare?

  4. #4
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Finns ett par böcker på svenska om SEO och relaterade ämnen som "marknadsföring på internet". Har tyvärr inte läst någon av de själv förutom SEO Logiks "SEO" som är lite väl tunn och generell. Skulle gärna få mini recensioner om någon läst någon av de svenska böckerna om SEO/marknadsföring på nätet...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)