Resultat 1 till 2 av 2

Digga för annat än internet

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag har märkt att det är lättare att få röstningar för artiklar som ligger utanför data, internet o.s.v. och naturligtvis allt komiskt, på Digga.

    Om det beror på att fler använder Digga vet jag inte. Men faktiskt misstänker jag att användarna av Digga representerar en annan grupp av personer. Det blir ju ofta så att olika communities attraherar olika grupper av personer.

    En fallstudie skedde på en artikel som jag skrev själv åt Nyfiken vital. En liten köpguide för yogamattor. Vilket det fanns ett tydligt behov av:
    1) Många tränar yoga.
    2) Inget liknande fanns innan på svenska.
    3) Många som tränar yoga ställer särskilda krav på yogamattan och det påpekas dåligt från leverantören vad som gäller för deras produkter (t.ex. miljöfrågor).

    På Digga noterade jag att den fått åtta röster vilket jag tycker är bra för något utan för internet:
    http://www.digga.se/story.php?title=Kp-rtt-yogamatta
    På övriga noterade jag dock att den bara fått en röst

    Så Digga är kanske det man primärt ska satsa på för marknadsföring av artiklar utanför internet och komik?

    Har jag rätt eller fel?

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    har märkt att jag också fått ett par förhåandevis många "diggs" på ett par hundartiklar (inte jag som skrivit, inköpt material och unikt) ... exakt antal vet jag inte, men 4 - 5 st ... trodde inte de skulle generera något alls.

    Ska testa ett par till snart och se hur det går då. Va ett tag sedan dessa tester gjordes.

    cya,
    /PatrikB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Digga, Färskpressa, Sovrat - något av värde?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 15:41
  2. Internet reklam mer allmänt?
    Av nfinland i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 21:06