Visa resultat för omröstning: I vilken stad ska vi ha vår träff?

Antal röster
49. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Stockholm

    32 65,31%
  • Göteborg

    6 12,24%
  • Malmö

    8 16,33%
  • Jag är med var det än blir!

    3 6,12%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 88

Forumträff?

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Någon gång under Maj månad skulle funka. Jag kan hålla med konferensutrymme i Stockholm om intresse finns. Eller så kanske det är dags för Göteborg/Malmö ?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Paul Shallow
    Någon gång under Maj månad skulle funka. Jag kan hålla med konferensutrymme i Stockholm om intresse finns. Eller så kanske det är dags för Göteborg/Malmö ?
    Eftersom jag bor strax utanför Stockholm, så röstar jag för det

  3. #3
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Stockholmare röstar alltid för att träffas i Stockholm, det är resten av landet som ska röra på sig..

    Det bor trots allt fler personer utanför Stockholm än i...

    Och apropå ingenting - varför säger aldrig en Stockholmare "08-" före sitt telefonnummer?

  4. #4
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Stockholmare röstar alltid för att träffas i Stockholm, det är resten av landet som ska röra på sig..

    Det bor trots allt fler personer utanför Stockholm än i...

    Och apropå ingenting - varför säger aldrig en Stockholmare "08-" före sitt telefonnummer?
    Varför går solen upp på morgnarna, varför är jorden rund? Dessa mysterier kan man nog aldrig få svar på...

    Det är väl inte märkligt att man vill ses nära där man bor? Vad skulle du föreslå Peter?

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag är alltid på, oavsett om vi tar det i eller utanför Stockholm. Men Paul hade ju bra lokaler för diskussioner och möten förra gången, så jag ser inte varför man ska ändra på ett vinnande koncept

    Dessutom är det enklare och närmare att ta sig till Stockholm i ställer för Gbg eller Malmö, från Piteå.

    Kanske läge att starta en ny tråd där vi kan diskutera vad vi vill ta upp på nästa träff, om vi vill ha någon som föreläser etc.

    btw: kanske läge för Paul att ändra sitt nick snart, börjar bli jobbigt att förklara för folka att Paul Shallow, aka webmoney, egentligen heter något så vanligt som Pär Gustafsson

  6. #6
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    btw: kanske läge för Paul att ändra sitt nick snart, börjar bli jobbigt att förklara för folka att Paul Shallow, aka webmoney, egentligen heter något så vanligt som Pär Gustafsson
    Per Gustafsson skall det vara men man vill ju vara lite cool =) Fick nicknamet "Paul Shallow" av mina korridorskamrater under tiden i Skottland eftersom de inte kunde uttala Per så det blev Paul istället och sedan Shallow är ganska lätt att tolka innebörden av. Det är nog dags att byta nu som du säger så jag får ta och skicka ett PM till Jim.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  7. #7
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    I en tråd under kategorin google har det nu råkat starta en diskussion om när och var nästa träff för forummedlemmar ska ske. Jag tar mig friheten att starta en ny tråd här istället.

    Per aka Paul Shallow har givit förslag på en lokal i Stockholm (har inga detaljer, ni får fråga Per själva).

    Jag röstar också för detta (eftersom jag bor i närheten ).

    Vad tycker ni andra? Var och när?

    H/ Anders

  8. #8
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Jag har tagit mig friheten att styra om diskussionen om träff för forummedlemmar till http://www.seo-forum.se/off-topic/15...html#post12141 istället. Hoppas att alla moderatorer godkänner mitt initiativ.

    Startade denna tråd främst för att tacka alla som hjälpt mig och för mitt ego (för att få skryt lite naturligtvis), men det tog en annan vändning...

    H/ Anders

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har flyttat inlägg hit från den andra tråden.

    Jag är helt klart på.

    För de som vill läsa om vår förra träff så finns den tråden här:
    http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...medlemmar.html
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Angående Konferenslokal så kan jag hålla en lokal på
    Entreprenörcenter, Hälsingegatan 49, 5tr,
    Ligger vid t-bana odenplan, Det går mycket bra att vara där, både kvälltid och dagstid.

    Är inte helt främmande för att åka lite tåg heller om gbg/malmö skulle visa sig mer intressant.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  11. #11
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag är utan tvekan på den här gången! Men inte i mars, april eller maj får det bli!

    Stockholm låter gött. Malmö/Gb funkar väl också men eftersom de flesta ändå håller till i Sthlm tycker jag nog det är dit vi ska. Närmast för mig med. Vill ni komma till Linköping (av någon konstig anledning) så är ni dock välkomna, kan nog fixa lokal här också om det skulle vara så.

    Bra initiativ. Längtar redan

  12. #12
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Jag är självklart på även denna gång!

    Stockholm eller Göteborg är väll inte så dumt - Malmö är ju långt från det mesta i Sverige, utom just... malmö...

  13. #13
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Även om både Maccke och Jim är skåningar ... (Macke bor dock i hufvudstaden numer).

  14. #14
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Det bor trots allt fler personer utanför Stockholm än i...
    Nu är ju dock "utanför Stockholm" inte någon centralort där man kan hålla möten. Flest människor bor i Stockholm (ca 1/3 av landets invånare i 08-området) och alltså bör alla seriösa konferenser, mässor, träffar, huvudkontor och liknande vara lokaliserade i Stockholms innerstad, dit alla kan ta sig.

    Om man skulle hålla på och resa ut i obygden, Gotland till exempel, så skulle 99% av medlemmarna få röra på sig, istället för 60-70% som nu.

    Trots detta dyker jag upp på forumträffen oavsett var den är. :-)

  15. #15
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag tycker vi tar träffen i bondbyn Skivarp där jag växte upp. Ca tusen invånare och typ bara en livsmedelsaffär. Vi kan sitta i gräset vid fåren.

    Skämt
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  16. #16
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Skivarp är ok för mig blir ett bra tillfälle att se hur vårt gamla hus ser ut nu.
    Hm Jim du tillhörde väl inte det där ungdomsgänget som tyckte om gatlyktor?

  17. #17
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Början av Maj kunde nog passa. Ändra inte dagarna för mycket för vi måste boka flygbiljetter...

  18. #18
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Jag är på den här gången helt klart. Allt efter 31 mars funkar för mig, och helst i Stockholm. Ska bli kul att se alla IRL.

  19. #19
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Denna gång är jag också på och hoppas att datumet ska passa ...

    cya,
    /PatrikB

  20. #20
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Ska vi även denna gång fokusera träffen på nätverkande, eller ska vi försöka få in någon föreläsare?

    Vad tycker ni?

  21. #21
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Flest människor bor i Stockholm (ca 1/3 av landets invånare i 08-området) alltså bör alla seriösa konferenser, mässor, träffar, huvudkontor och liknande vara lokaliserade i Stockholms innerstad
    Ja som sagt, stockholmare brukar tycka det. Jag är född och uppvuxen stockholmare, men kan se det som ganska trevligt att åka någon annanstans för att träffas - oavsett om det nu är Göteborg, Malmö, Linköping eller Skivarp. Nya platser, nya intryck. Det finns trevliga ställen även utanför gröna linjens ändhållplats...

    Oavsett var det blir är jag på om datumet passar. Bernt - har du några förslag på namn?

  22. #22
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jag tycker vi skall bjuda in representanter från Affiliatebolagen. Kom i kontakt med folk på förra mötet som hade ingångar till dessa personer. De skulle kunna tala om olika sätt att optimera framgångsrika affiliatekampanjer, samt kunna ge tips på nya nischer samt hur de ser på utvecklingen framöver.

    Affiliate-managers om någon borde ju veta hur man krämar ut det mesta av sina besökare, samt vad som fungerar gällande konvertering, utformning och koncept. (eller iallafall kan man tycka det) I Usa jobbar ju folk på heltid åt Affiliatebolagen för att hjälpa sina största publicister med att ständigt förbättra sina resultat.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  23. #23
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Citat Ursprungligen postat av Webmoney
    Jag tycker vi skall bjuda in representanter från Affiliatebolagen. Kom i kontakt med folk på förra mötet som hade ingångar till dessa personer. De skulle kunna tala om olika sätt att optimera framgångsrika affiliatekampanjer, samt kunna ge tips på nya nischer samt hur de ser på utvecklingen framöver.

    Affiliate-managers om någon borde ju veta hur man krämar ut det mesta av sina besökare, samt vad som fungerar gällande konvertering, utformning och koncept. (eller iallafall kan man tycka det) I Usa jobbar ju folk på heltid åt Affiliatebolagen för att hjälpa sina största publicister med att ständigt förbättra sina resultat.
    Jag har bra kontakt med några av dessa från de olika nätverken, är det fler som tycker det är intressant går det säkert att ordna.

  24. #24
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av rundkvadrat
    Jag har bra kontakt med några av dessa från de olika nätverken
    Det var dig och Joakim på agent interactive jag syftade på.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  25. #25
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Låter klart intressant med representanter från affiliatebolagen. Kanske representanter för Google Adsense? Om det nu finns några sådana i Sverige.

    Peter: Namn? Hur menar du, namn på träffen eller?

  26. #26
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Det finns en representant från Adsense jag känner till i Sverige, vi kan ju fråga.

    Är inte folk från affiliatebranchen lite OT för ett möte, givet medlemmarnas intressen på detta forum? Jag tycker förståss det är en utmärkt idé , men tanken slår mig.

  27. #27
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Beroende på vilka som har tänkt komma på träffen kan vi ju styra vilka ämnesområden som skall tas upp?

    Visst skulle vi kunna prata om olika programmeringstekniker för sökmotorvänliga url:er mm, men då kanske vi hamnar för djupt i det tekniska träsket?

  28. #28
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Åh! Det här ska jag verkligen försöka styra upp så jag kan närvara på. Bra initativ och tanke!

    För min del så är såväl hårda som mjuka ämnen intressanta (apropå föregående talare)... så länge det rör sig inom ämnet seo, internetmarknadsföring etc (Virtual Real Estate som Webmoney lärt mig att det heter)

  29. #29
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Beroende på vilka som har tänkt komma på träffen kan vi ju styra vilka ämnesområden som skall tas upp?

    Visst skulle vi kunna prata om olika programmeringstekniker för sökmotorvänliga url:er mm, men då kanske vi hamnar för djupt i det tekniska träsket?
    Då är jag verkligen given på träffen, oavsett vad som händer! Djupa tekniska detaljer är ju kul

    Nä, men affiliate / ppc personer skulle vara trevligt det med , men även djupare SEO tekniker för en annan amatör att snappa upp.

    cya,
    /PatrikB

  30. #30
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Kan nog vara intressant, vi jobbar ju med just detta.
    Affiliatesystem alltså...

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)