Resultat 1 till 12 av 12

Någon som skriver skönlitteratur eller gillar SF i skriven form?

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Folk brukar ibland prata om skrivkramp men just nu tror jag att jag har motsatt plåga!

    Jag kan inte bärga mig förrän jag kan börja skriva på riktigt. Efter sommaren är det planerat att jag kan börja skriva på deltid och allt går som det ska fram till dess. Det är enormt mycket med företaget nu, nya svenska länkbygge-tjänster ska etableras och lanseras, ABet ska startas, alla internationella kunder servas osv osv.

    Finns det någon här som skriver skönlitteratur? Någon som gillar SF i skriven form? Jag känner ingen och skulle gärna vilja känna några.

    Dygnet skulle varit längre, det tycker jag verkligen.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Jag har testat några ggr.. varit på g med det. Någonting som jag inte har haft/tagit mig tid för. Dock är det helt klart en sak som jag nån gång i framtiden vill försöka mig på mer seriöst.
    Senast redigerat av Björn den 2007-03-06 klockan 08:48.

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Skriver gör jag mycket och i många olika former. Är intresserad av skönlitteratur och av att skriva sådan men i dagsläget finns inga planer eller tankar på att göra det - tiden räcker helt enkelt inte till.

    Det blir sen när jag har något att utvärdera och säga .

    SF har jag aldrig gillat, intresserat mig för eller läst. Har kompisar som är uppslukade av det men själv gillar jag annan typ av litteratur.

  4. #4
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag har skrivit några böcker, dock inte skönlitteratur, bara fack-. Filosofi och "business".
    Det är närmast ett nödvändigt ont....
    Men det är rätt kul faktiskt. Gäller att kombinera nytta och nöje dock. En roman om länkbygge kanske Jim?!

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    SF giller jag starkt att läsa, även om det var ett tag sedan nu. Tonvikten på de stilar som Isaac Asimov, Ray Bradbury och Arthur C Clark står för.
    Vilket enkelt innebär att jag föredrar filmen 2001 framför filmerna om Stjärnornas krig.

    Så med andra ord det som wikipedia kallar för New Weird är inget jag gillar.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En roman om en värld med ett fullständigt eloktorssystem, d.v.s. medborgarna kan rösta på vem de vill som får dennes röst. Denne kan sedan rösta på en eller flera personer med sina röster o.s.v.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Jag har testat några ggr.. varit på g med det. Någonting som jag inte har haft/tagit mig tid för. Dock är det helt klart en sak som jag nån gång i framtiden vill försöka mig på mer seriöst.
    Testat att skriva? Har du något publicerat på nätet?

    Agaton, då har du mycket att se fram emot. Dyk ner i Asimov och Arthur C Clark och du ser SF så som du inte kunde tänka dig.

    Kinaportalen, kan man få se vad du skrivit? Är väldigt intresserad av det filosofiska du skrivit.

    Jo, det var tänkt att skriva en svensk bok om SEO, får se hur och när det blir aktuellt.

    Urban! Exakt, precis vad jag också tycker. Du har väl läst "Möte med Rama"? Jag ska läsa den igen

    Och var finns alla svenska science fiction författare? Finns ju knappt några och på internet är det helt dött ...

    Verkar nästan som att genren dör ut och får ett dåligt namn. De flesta filmer är ju även skräp ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Mje inte vågat så långt.. ännu

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jodå Rama-serien har jag läst. Den är bra.
    Tror att utvecklingen mot ett dåligt namn och få författare för SF beror mycket på den mängd filmer som har producerats.
    Filmer som exempelvis Stjärnornas krig som egentligen bara är en Western som utspelas i rymden. Dvs den klassiska kampen mellan gott och ont.
    Filmer som producerats har fokuserat på att visa häftig teknik och många laserstrålar.
    Det andra som god SF tar upp har helt försvunnit där. Utan det är lättsmälta filmer som inte väcker några eftertankar. En stunds avkoppling för att uppfyllas av snygga bilder inget mer.

    Det eftertänksamma, funderingarna, ifrågasättandet eller speglingen av samtiden, eller framtiden, och dess problem finns inte i filmerna.
    Filmer/böcker som Fahrenheit 451, 1984, Kallocain, görs inte längre. Utan det är den korta tankens flykt som gäller.

    Sedan den här senaste vågen med mischmaschet där allt vävs samman; fantasy, SF gör att även SF inte ses som god litteratur, totalt sätt.

    Ser fram mot att få läsa något av dig senare.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-03-06 klockan 18:49.

  10. #10
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren

    Kinaportalen, kan man få se vad du skrivit? Är väldigt intresserad av det filosofiska du skrivit.
    Visst, jag kan skicka över några dokument om du vill. Men vänta dig ingen kvällslektyr. En avhandling om tysk 1800-talsfilosofi hör till alstren. Du kan förresten få ett tryckt, dedikerat ex om vi träffas på träffen (mot två länkar )

    Jag har funderat på att erbjuda mig andra här på forumet att editera och ge ut en bok om SEO, men jag har så många andra projekt... Jag får nog lämna det till någon annan. Kanske kan jag skriva om Baidu (världens snart mest använda sökmotor??) när jag har lite mer erfarenhet av denna.

  11. #11
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Verkar nästan som att genren dör ut och får ett dåligt namn. De flesta filmer är ju även skräp ...
    - Va?!? Kallar du I, robot med Will Smith för skräp?

  12. #12
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Har väl läst några ton SF, även om jag fått dra ner på tempot där lite.
    Skriva har jag funderat på, men SF ligger inte högst på listan. Men ska jag prompt skriva skönlitteratur så är valet givet

    Däremot har jag varit med och försökt kicka igång nån slags författarcommuity härom året. Gick inte så bra, men vi ska ge den nån chans till snart. Väldigt indirekt är det det projektet som fått mig att snava in här

    Angående Asimov är det rätt intressant att han i princip brände av samtliga aspekter och konsekvenser av att ha intelligenta robotar ihop med människor redan på 50-talet.

    Han var visst riktigt arg på sig själv att han missade att koppla en positronhjärna till en TV och en skrivmaskin. Det var väl i princip den enda variant han inte haft med nånstans

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)