Resultat 1 till 12 av 12

1a på google knappt med på MSN

  1. #1
    backens avatar
    backen backen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ytterby
    Inlägg
    16
    Hej

    Siten det gäller är www. fractalposter.com hos goggle ligger jag bra till på flera sökfraser (fractal poster, fractal posters mm) men på MSN går det inte ens att hitta mig med dom sökorden.

    Om man söker på fractalposter så är toppresultaten sidor som länkar till fractalposter.com men själva domänen kommer inte förens på sidan 3 och då med en undersida(kontaktsidan).

    Inte ens väldigt specifika sökningar ger bra resultat, man måste i princip söka med www. fractalposter.com för att få upp siten på förstasidan.

    Vad kan det vara som ger mig ett så dåligt resultat på MSN? Jag har applets på sidan kan det vara det?

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Google premierar ju nya siter osv, nytt content. Som sedan ramlar ner lite. Är sidan ny?

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Kolla den här tråden där de frågar i princip samma sak. (jag har inte analyserat din sida utan talar i allmänhet)
    http://www.seo-forum.se/generella-we...light=sitewide
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Google premierar ju nya siter osv, nytt content. Som sedan ramlar ner lite. Är sidan ny?
    Tyvärr, det påståendet kan jag inte hålla med om alls. Har en nyligen lanserad site, inom en nisch med mycket hård konkurrens på sökorden/sökfraserna. Top 5 i MSN, finns inte med på kartan vad gäller Google. Denna har funnits upptagen i google-index de senaste 4 - 5 veckorna. I mina ögon har siten en mycket bra "on-page-optimering", med bra urlrewrite, användande av meta-keywords, meta-description, h1 - h3 taggar etc. Det som fattas är inlänkar, dvs länkbygge ... då möjligen räknar jag med att få samma placeringar på google

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Tja... Du har 246 sidor i Googles index och ligger 5:a eller 6:a (beror på hur man räknar) på fractal posters på google.se. En bra början tycker jag!

  6. #6
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Jo jag förstår hur du menar. Det jag avsåg var egentligen inte att man nödvändigtvis måste komma högt upp i googles serp i början, men att det ofta är högre och sjunker snarare än tvärt om (som en avtagande kurva som stabiliserar sig), någonting jag hört många säga om googles serp men inte msn´s. Kan såklart vara så att det inte stämmer, och att det har med andra saker att göra de ggr det observerats.

  7. #7
    backens avatar
    backen backen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ytterby
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Google premierar ju nya siter osv, nytt content. Som sedan ramlar ner lite. Är sidan ny?
    Nja domänen är flera år men för några år sedan var sidan på svenska sedan låg den nere (parkerad) runt ett år och sedan ett halvår är den uppe igen på engelska.

    Jag har fortfarande kvar en hel del inlänkar från sidor på svenska vilket kanske kan förvirra en sökmotor?

    Citat Ursprungligen postat av Anders T
    Tja... Du har 246 sidor i Googles index och ligger 5:a eller 6:a (beror på hur man räknar) på fractal posters på google.se. En bra början tycke
    Ja resultatet i google klagar jag inte på utan undrar snarare varför jag knappt finns med på msn. Inte ens med mycket specifica fraser?

    Om man söker med ordet fractalposter kommer t.o.m min site fractronics.com före i resultatet, den är på svenska och handlar inte alls om ämnet, enda gången ordet fractalposter näms på den sidan är i länken till fractalposter.com.
    Skumt?

  8. #8
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Tyvärr, det påståendet kan jag inte hålla med om alls. Har en nyligen lanserad site, inom en nisch med mycket hård konkurrens på sökorden/sökfraserna. Top 5 i MSN, finns inte med på kartan vad gäller Google. Denna har funnits upptagen i google-index de senaste 4 - 5 veckorna. I mina ögon har siten en mycket bra "on-page-optimering", med bra urlrewrite, användande av meta-keywords, meta-description, h1 - h3 taggar etc. Det som fattas är inlänkar, dvs länkbygge ... då möjligen räknar jag med att få samma placeringar på google

    cya,
    /PatrikB
    Håller helt med dig här! Har råkat ut för samma problem med min nystartade sajt. Dock har jag påbörjat mitt länkbygge men det har bara gett resultat hos Msn. I google syns jag inte till på mitt huvudord. Dock på en massa andra fraser.

    /Daniel

  9. #9
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Msn förstår inte jag mig på heller. En gammal site jag har rankar riktigt bra på Goggle men finns knappt med på msn. En nystartade site jag har rankar bra på goggle och riktigt bra på Msn. Jag har försökt att köra samma typ av seo på bägge sidorna men det är stor skillnad från hur de rankar i olika sökmotorer.
    En sak som jag fundrar över är att den äldre siten är gjord i .ASP och den nyare i .PHP om det nu kan ha betydelse?

  10. #10
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Kocken
    Msn förstår inte jag mig på heller.
    MSN gillar mig, ös på med sitewide inlänkar med er nr1 ankartext samt öka nyckelordsdensiteten så kommer ni att se att msn gillar er med. Volym i dagsläget viktigare än kvalitet på inlänkarna i msn/yahoo.

    Det är helt enkelt väldigt lätt att optimera för MSN. Det svåra är att hitta en balans att ranka högt i yahoo/msn och samtidigt i google.

    Sen är det en självklarhet att ni måste ha er onpage-optimering rätt, men det har väl nästan alla i dagsläget?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  11. #11
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av backen
    Ja resultatet i google klagar jag inte på utan undrar snarare varför jag knappt finns med på msn. Inte ens med mycket specifica fraser?
    Oopps! Jag inverterade ditt problem... Därför tyckte att det var tillfredställande i Google... Ok, MSN;
    690 sidor i deras index. Söker jag på fractal posters ligger du 1:a!

    http://search.msn.se/results.aspx?q=...ters&form=QBRE

    Men på search.msn.com är det värre. Är domänen hostad i Sverige?

  12. #12
    backens avatar
    backen backen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ytterby
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Anders T
    Oopps! Jag inverterade ditt problem... Därför tyckte att det var tillfredställande i Google... Ok, MSN;
    690 sidor i deras index. Söker jag på fractal posters ligger du 1:a!

    http://search.msn.se/results.aspx?q=...ters&form=QBRE

    Men på search.msn.com är det värre. Är domänen hostad i Sverige?
    Japp här har vi nog problemet, siten är hostad i sverige och eftersom siten för några år sedan var på svenska så ligger det kvar en massa svenska inlänkar. MSN verkar inte fatta att siten nu inte längre har någon koppling till sverige.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  3. Försöka ta över top-tio på google?
    Av john32 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 11:45
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 20:23
  5. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48