Resultat 1 till 7 av 7

WordPress.com?

  1. #1
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hej,

    en liten snabb fråga om bloggar på wordpress.com

    När man kommer in i wp-admin så har man en startsida där det bl a står om "Snabbast växande WordPress.com bloggar".

    Hur räknar de ut den listan, vad är kriterierna för att komma med och hålla sig kvar där?
    Vad ger det i besökarantal att ligga på den listan under en längre tid? (hans99's Anteckningsblock har ju legat där ett tag nu).

    cya,
    /PatrikB

  2. #2
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    När man kommer in i wp-admin så har man en startsida där det bl a står om "Snabbast växande WordPress.com bloggar".
    Ganska enkelt det handlar om de mest frekventa postarna, alltså vem som skrivit mest inlägg per dag.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok ... tackar för det snabba svaret.

    cya,
    /PatrikB

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nu har jag kikat lite mer på detta. Det verkar inte som att det har att göra med hur ofta man skriver i sin blogg. En på den listan skrev ett inlägg senast den 8 mars och inlägget innan det var den 14 feb. Så det kan inte handla om att man är en flitig skrivare, utan måste handla om hur ökningen av antal besök/visningar sker ...

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Jag kanske var lite tvär säker på min sak...

    Jag bloggade i höstas, och då kom jag upp på den listan top 2, 3 och min upplevelse var att jag/vi skrev flera rejälla text inlägg per dag.

    Kanske är det en kombination med textmassa/frekvens/besökare ?

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är faktiskt besökarantalet de sätter den listan efter. Procentuellt sätt hur mycket mer besökare man plötsligt mot tidigare. Har varit med på listan ett flertal gånger (även innan de gjorde svensk översättning) och ibland så behöver man inte ens ha uppdaterat på flera dagar, men ett par gamla bloggposter som fått massa besökare (konjunkturförändringar bland sökord är ju stor, som bekant) har ändå gjort att man hamnar där.

    Besökare, alltså.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ett litet mysterium att den verkar ha besökare. Kan mycket väl vara den tråkigaste bloggen i Sverige. Finns kanske 30 svenskar som har något intresse av den.

    Inte heller har jag försökt få inlänkar till den. Men det kommer bra med länkar naturligt och nu har den börjat ranka på allt möjligt. Funderar på att börja publicera sökordsstatistiken från den för att ge något konkret läsarvärde.

    Faktiskt så får jag se upp med den ibland så att den inte krockar något.

    Edit: Äh, nu har jag kollat det. Den har inga besökare. 587 på en vecka. Ingenting med andra ord.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)