Resultat 1 till 8 av 8

Ang att ge rykte

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag har läst Jims info om att ge rykte. Men det refererar bara till inläggen. Det jag undrar är om jag får belöna/tacka någon med lite rykte för tips angående någon fråga jag ställt i en tråd, även om personen ifråga gav mig hjälp via privat meddelande istället för ett inlägg?

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker att man ska ge rykte för allt man har nytta av.

    Men gissningsvis talar jag i egen sak här.

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    hehe...

    Helst ser vi ju naturligtvis att man delar med sig av sina insikter och kunskaper öppet i forumet. Då gagnar det alla. men visst måste man kunna ge rykte för sådant som man får hjälp med via PM.

    Eller har du andra åsikter Jim?

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Det finns inga direkt klara regler för detta. Tanken är väl egentligen att det ska vara på själva forumet men om det känns rätt i något annat fall så är det nog också bra.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Att få rykte genom hjälp man gett via PM kan ju även uppmuntra till att ge generalliserad hjälp med ett uppbyggd case för att få mer rykte av andra som får hjälp av ditt inlägg.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag försöker vara noga med att inte bryta mot forumets regler. Det är lätt att göra övertramp som ny... Men det gällde min fråga i den här tråden:

    http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...-sjunka-i.html

    Tipset gällde att påpeka för en viktig katalog att butiken var inaktiv. Om den tas bort därifrån skulle den kanske sjunka åtminstone ett eller två snäpp, och vi skulle kunna hamna över scrollgränsen. Vill förstås inte jävlas med butiken ifråga, men om den ändå inte är aktiv har de ju ingen nytta av att ligga bra till.

    Hoppas jag inte gjorde något övertramp nu?

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej, tyckte mest vi kunde vänta och se hur KTH ställer sig. Men deras katalog är ju för verkliga människor i alla fall i teorin så webbutiker som inte bedriver verksamhet bör ju inte vara med.

    Butiken kan ju alltid återlista sig om de upptar verksamheten igen vilket förövrigt i så fall kommer gynna dem i SERP:arna mer -> ny inlänk till gammal domän <- än om de behållt den första inlänken.

  8. #8
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Idag fick jag svar från KTHNOCs webbkatalog.

    Hej,

    registreringen är nu placerad i vår felkö och visas ej längre i
    katalogen. Tack för informationen.


    Eftersom det anses att KTHNOCs katalog har en viss tyngd så ska det bli intressant att följa hur stor påverkan just denna katalog hade för deras placering i sökresultaten. Normalt studerar man ju åt andra hållet, vilket är svårare att använda som bedömmningsunderlag då man samtidigt gör andra SEO-åtgärder.

    Regelmässigt är det väl fel att skriva ut namnet på den aktuella butiken, samt sökfraserna, så om intresse finns kommer jag återknyta med resultaten längre fram.

    Nuläget -

    Sökfras 1: placering 4
    Sökfras 2: placering 4

    Nu har det ju blivit lite galet med trådarna här, men ursprungstråden innehåller ju inte samma info som denna tråd så det blir ju fel att forsätta i den också. Hur bör jag göra med det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur fungerar rykte och kraft?
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 01:11
  2. Tinas (pontings) Länkkataloger
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:48
  3. Rykte mot länkar
    Av hans99 i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 21:59
  4. Skall man ge Rykte för köp av länkar osv
    Av the-million-dollar-man i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 21:38