Resultat 1 till 8 av 8

Nivå av SEO

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Inte på något sätt av kritisk betydelse, men jag tycker det borde finnas en fjärde nivå av hur mycket man kan om SEO.

    Personligen känner jag att mina kunskaper inom SEO är tillräckligt djupa och omfattande för att jag ska betraktas som mer kunnig än många av nybörjarna här på forumet. Det gäller uppenbarligen också andra medlemmar. Samtidigt inser jag ju att min kunskap i ämnet inte är lika stor som många andra som har statusen "kan SEO ganska bra", som exv Hans99. Därför är jag inte stöddig nog att uppdatera min profil.

    Lite av problemet är att jag konsultar en del, och använder då som en del av arbetet mina SEO-kunskaper. SEO-forum är ju extremt enkelt att hitta till om man söker efter lite information. Om kunder hittar forumet där jag till synes ligger på samma nivå som en del av de som är helt nya och uppenbarligen inte känner till ens grunderna särskilt bra så ser det ju inte särskilt förtroendegivande ut...

    Jag utger mig absolut inte inför kunder att vara SEO-proffs, men mitt arbete ger ju resultat så något rätt gör jag ju. De kunder det handlar om är ganska små företag som vare sig har behovet eller de ekonomiska möjligheterna att anlita SEO-konsulter på den högsta nivån.

    Mitt förslag är att flytta upp de kunnigaste "ganska bra" medlemmarna till "har djupa kunskaper inom SEO" eller liknande så att vi som kan ganska mycket kan flytta upp vår nivå för att visa att vi kan mer än bara på helt nybörjarbivå.

    För kundernas skull, mest alltså... Hade det varit ett slutet forum skulle det inte spela någon som helst roll vad det stod i min profil.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    En fjärde nivå kommer inte hända.
    Detta är rätt så subjektivt.

    Men man bär ha läst guiderna.

    Även dessa 2:
    http://www.seomoz.org/article/beginn...e-optimization
    http://www.jimwestergren.com/seo-pro...-need-to-know/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Hmmm. Han är sträng, vår Jim.

    Jag får rannsaka mig själv och göra en liten tentamen på dessa domument helt enkelt. Är inte förtjust i när folk är "stora i orden men små på jorden" så jag vill inte sälla mig till den skaran.

    Fast jag är ju bättre än "proffsen från företaget som inte längre finns". *s*

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är därför "Lär mig seo" är så bra - för den kan innefatta så många olika nivåer. Behövs inte fler bara för att.

    Även om vi alla "Lär oss SEO" hela tiden - även om det tycks gå segare och segare att lära sig nya saker ju längre man kommit.

  5. #5
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Hihi, ja det gäller ju även proffsen. Och alla andra delar i livet också för den delen...

    I vilket fall har jag lusläst dokument och forum, och det är sällan numer som jag hittar saker jag inte redan visste, nästan lite sorgligt, det var mycket mer spännande när man hela tiden hittade en massa helt nya kunskaper. (Även om inte allt är utnyttjat till fullo på min sajt ännu).

    Så jag har bestämt mig för att jag tycker att jag kan SEO rätt bra faktiskt! Även om det finns de som kan det bättre..

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Det är därför "Lär mig seo" är så bra - för den kan innefatta så många olika nivåer. Behövs inte fler bara för att.

    Även om vi alla "Lär oss SEO" hela tiden - även om det tycks gå segare och segare att lära sig nya saker ju längre man kommit.
    Gillar det också. Det finns mer att lära hela tiden och det tror jag också för de som redan kan väldigt mycket.

    Känner det verkligen även avseende inlänkar. Hela tiden ett nytt samhälle att bearbeta för inlänkar.

    Lär mig SEO är så optimalt. Bytte för jag trodde att det hade något med signaturlänkarna att göra (vilket det kanske också ev. har).

    Noterade förresten din kommentar. Fixar det när jag flyttar de länkarna. Länkkatalogerna ska få en egen sida (som också är länkad från hela sajten) men med text information om länkkataloger:
    1) Bättre för läsarna som får lite erfarenhet av hur man kan jobba mot dem.
    2) Bättre för katalogerna p.g.a. mer länkokraft som fördelas till dem + Text tillsammans med länkarna.

    Bloggarna ska förövrigt också få en egensida.

    Kul att du tittade förbi Anton!

  7. #7
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Hur går man tillväga för att ändra sin nivå av SEO. Ändrade i kontrollpanelen för ett par veckor sedan men det händer inget!

  8. #8
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. ta sig upp i serpen svårigheter till nästa nivå
    Av Urban G i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 16:51