En kund till mig har sitt företag som domännamn, vilket är den domän vi använder oss av i alla sammanhang.
Denna kund har under en period byggt upp en ganska rejäl domänportfölj med domäner relevanta för verksamheten. Domänerna är t.ex namn på olika produkter och varumärken.
Idag gör vi så att vi genom loopia (där vi även har vårt webbhotell) redirectar all trafik de olika domänerna får till huvuddomänen (företagsnamnet.se).
Det jag funderar på är nu hur vi skulle kunna använda oss av dessa domännamn. Vi rankar redan idag bra på de flesta produktnamnen, men jag tror vi skulle kunna nå en #1 placering på vissa av dem om google kände till domänen "produktnamn.se".
Hur tolkar sökmotorerna det om jag sprider ut lite länkar till dessa domäner som redirectar till företagsnamn.se, är det bästa att då länka dessa direkt till den aktuella undersidan (t.ex. www.produktnamn.se/produktnamn.php som redirectar till www.företagsnamn.se/produktnamn.php) eller ska de länkas direkt på huvuddomänen (www.produktnamn.se)...
Hoppas jag lyckats göra mig förstådd, be mig gärna förtydliga annars
Tack på förhand
Niklas